Teisipäeval alustas Vanasadama uue kruiisikai rajaja BMGS Eesti filiaal ehitusobjektil terasvaiade paigaldamisega, kokku rammitakse merepõhja ligi 200 kuni 46 meetri pikkust vaia.
Tallinna Sadama kruiisikai ehitusel algas vaiade paigaldamine
«Uue kruiisikai ettevalmistavate ehitustöödega alustati mai keskel ja tänaseks oleme sealmaal, et ehitusel algab kõige intensiivsem periood ehk vaiade rammimine,» lausus Tallinna Sadama ehitusjuht Peeter Nõgu. «Sel nädalal alustab ehitaja maapealsete ja eeldatavalt nädala pärast veepealsete vaiade rammimisega.»
Kokku paigaldatakse kaiehituse käigus ligi 200 terasvaia, mille pikkus jääb vahemikku 30-46 meetrit. Terasvaiade seinapaksus on maapinnas 12,5 millimeetrit ja vette jäävas osas 16 millimeetrit, vaiade läbimõõt on 1016-1220 millimeetrit. Vaiad täidetakse seest liivaga, ülemise nelja meetri osas betooniga.
«Samaaegselt esimeste vaiade paigaldamisega algavad ka kai pealisehitise betoonitööd. Kokku kulub kruiisikaile 6600 kuupmeetrit betooni,» rääkis Nõgu.
Vaiade rammimine kestab oktoobrini. Vaiad on kuni 46 meetrit pikad ja kuna vee sügavus on kai ehitamise paigas 11 meetrit, siis ülejäänu vaia pikkusest läheb maa sisse. Nimelt on pinnase ülemised kihid Vanasadama juures pehmemad ja kai kindlaks pinnasesse kinnitamiseks tuleb vaiad sügavale pinnasesse taguda. See aga tähendab, et kesklinna ja Kalamaja piirkonnas on kuni sügiseni kuulda ka vaiade rammimise müra.
«Kui metalliga metalli vastu taguda, siis tahes-tahtmata tekib müra ja sellest ei pääse,» nentis Nõgu ning lisas, et sadamal on ehitajaga kokkulepe, et rammimistöid ei tehta kella 23-7. Sadam on sellise lubaduse andnud ka kohalikele elanikele ja sellest ei taganeta.
Kaile paigaldatakse sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustus ning navigatsioonimärgistus. Samuti saab kai elektrivarustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja veesügavusega 11 meetrit Kroonlinna nullist. Kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid ning kuni üheksameetrise süvisega kruiisilaevade vastuvõtmist võimaldava kai valmimistähtaeg on 1. mai 2014.
Kruiisikai ehitusmaksumus on 9,8 miljonit eurot.