Tallinna vanalinnas peatselt algava Harju tänava remondi lõppedes tulevad suured muudatused kogu piirkonna autoliikluses. Nii näiteks ei saa tulevikus enam sõita Rüütli tänavalt üle Harju tänava Müürivahe tänavale ja sealtkaudu vanalinnast välja, vaid tuleb teha tagasipööre ning sõita mööda Rataskaevu ja Nunne tänavat, siis Laia tänava kaudu vanalinnast välja.
Autod surutakse vanalinnast välja
«Hetkel toimib see asi nii. Võimalik, et tulevikus tuleb ka seal muudatusi,» lausus transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.
«See muutus loob seal sellise olukorra, et enam ei toimu transiitliiklust ja sinna sõidavad ainult need autojuhid, kellel on tõepoolest väga vaja sinna pääseda. Kui praegu tehakse väga palju asjatuid sõite ega mõelda, kas ikka on vaja vanalinna sisse sõita, siis tulevikus hakatakse mõtlema. Mujal maailmas see lahendus töötab,» lisas ta.
Ka Niguliste tänavale ja sealt minema saab tulevikus ainult Rataskaevu tänava kaudu. Vilde monumendi lähedusse tuleb samasugune väike tagasipöörde ring nagu Rüütli tänavalegi. Kuna Harju tänav muutub kogu pikkuses jalakäijate alaks, siis sealtkaudu tulevikus enam Niguliste tänavale ei saa.
Harju 1 asuva kirjanike maja asukatel kaob ära võimalus sõita oma kodumaja ette. Küll aga saavad nad sõita Vana-Posti tänava kaudu oma maja hoovini, ja kuna Vana-Posti muudetakse kahesuunaliseks, siis saavad nad sealtkaudu ka vanalinnast välja.
«Peale selle on vanalinna elanikele antud volikogu määrusega suuremad parkimisõigused. Kui vanasti oli elanikel õigus soodusparkimisele vaid konkreetse maja ees, siis nüüd on neil õigus parkida terves kindlas piirkonnas ehk parkimisvõimalusi on palju rohkem. Võimalus autoga otse koduukse ette sõita kaob kahjuks ära,» lausus Rüütelmaa.
Ta meenutas, et vanalinnas kehtival teenindusajal hommikuti kella kuuest kümneni on Harju tänav ka tulevikus autodele avatud, sest füüsiliste tõketega seda sulgema ei hakata. Nii pääsevad ka politsei, tuletõrje ja kiirabi sealt vajadusel läbi.
Kohalikke elanikke ühendava Vanalinna Seltsi eestvedaja Karita Sall ütles, et asumi elanikud ei ole ju jalakäijate ala kui sellise vastu.
«Aga liiklusskeem võiks natuke rohkem läbi mõeldud olla. Meile näidati küll Harju tänava plaani, aga see, kuidas liiklus peaks hakkama käima kitsa Rataskaevu tänava kaudu ja Laia tänava kaudu ning missugused liikluskoormused seal tekivad, on meie hinnangul küll täiesti läbi analüüsimata,» lausus ta.
Neil päevil kohtusid Vanalinna Seltsi liikmed ka Kesklinna vanema Mihhail Korbiga, kes lubas elanike küsimused ja ettepanekud toimetada abilinnapea Taavi Aasa ning võimalusel ka linnapea kätte.