Rahastamise küsimuses tuleb kaasa palju vaidlust tekitanud põhimõtteline teema – kooli tugiteenuste korraldus. Klaasi sõnul on plaan luua maakondlikud tugikeskused väga õige ja hea, kuid seadus nõuab, et koolis oleks kohal kolme eriala tugispetsialistid: logopeed, sotsiaalpedagoog ja psühholoog. Riik on seni omavalitsustele tugiteenuseid osaliselt toetanud (Tartus näiteks nõuavad tugiteenused 800 000 eurot aastas, riik annab juurde 400 000) ja omavalitsused soovivad, et selline rahastamine vähemalt mingis osas jätkuks.
Siin loodab komisjon taas kompromisse, sest tugispetsialistid on samuti kooli osa nagu õpetajad ja nende roll muutub tänapäevases ühiskonnas iga päevaga suuremaks.
Kultuurikomisjon jätkas oma tööd eile õhtul ja kogunetakse tänagi, et vastuolu tekitavad punktid reformikavast välja tõsta ja vormistada need omaette eelnõudeks, mille juurde saab sügisel tagasi tulla.
Komisjonis leidub aga neidki, kes arvavad, et põhimõtteliselt ei oleks midagi hullu, kui kogu teema jääks riigikokku suvetööle. Selle plaani kriitikud ütlevad, et kui muu temaatika – riigieksamid, koolivaheajad, riigigümnaasiumide loomine üle Eesti – jääb toppama, siis ei tea sügisel lõpuklassi astuvad noored, millised riigieksamid neid tuleval kevadel ees ootavad. Need, kelle arvates tuleks kõik muudatused suvetööks jätta, ütlevad, et see jutt ei pea paika, kuna seadusega ei muudeta eksamite nimekirja, midagi ei tehta ka rangemaks, vaid peamine vahe seisneb selles, et riigieksamite tulemused ei ole enam gümnaasiumi lõpetamisel siduvad.
Haridusministeeriumi asekantsleri kohusetäitja Mart Laidmets avaldas ERRi raadiointervjuus lootust, et riigikogu leiab siiski jõudu ja tahet ning seadusemuudatused võetakse vastu. Vastupidisel juhul on segadused hariduselus tema hinnangul garanteeritud. Ta leidis samas, et üldiselt on muudatuste suhtes konsensus olemas ning vaieldakse ainult detailide üle.