Alates tänasest otsib häirekeskus uusi päästekorraldajaid, kelle ülesandeks on vastata hädaabinumbritele 112 ja 110 ning selgitada välja abivajadus.
Häirekeskus ootab oma ridadesse uusi päästekorraldajaid
«Päästekorraldaja töö on elutähtis – see aitab päästa inimelusid,» ütles Häirekeskuse peadirektor Janek Laev. Ta lisas, et päästekorraldaja on esimene inimene, kes võtab vastu hädasolija appikutse ning selgitab välja, millist abi ja kui kiiresti helistaja vajab.
Laeva sõnul on helistaja tihti kriisisituatsioonis, ise õnnetusse sattunud või õnnetust pealt näinud, mistõttu peab päästekorraldaja väga keerulistes, abivajajale eluohtlikes olukordades suutma sekundite jooksul helistajalt teada saada, mis täpselt juhtus.
Häirekeskus saab keskmiselt miljon 112-kõnet aastas. Maikuus võtsid päästekorraldajad nädalas vastu 17-18 tuhat 112-kõnet. «Neid kõnesid vastuvõtva päästekorraldaja töö on vastutusrikas ning nõuab head analüüsi- ja otsustusvõimet, oskust kiiresti erinevaid olukordi lahendada. Päästekorraldajal peab olema kõrge pingetaluvus, sest ta töötab pidevas õnnetuste infoväljas,» kirjeldas häirekeskuse peadirektor päästekorraldajaks sobivat inimest.
«Kuid see töö on kindlasti ka väga huvitav ja suur väljakutse – kahte ühesugust telefonikõnet ei ole ja iga kõne taga võib olla vajadus päästa inimeste elu, vara ja meie elukeskkonda,» ütles Laev.
Päästekorraldajaks saab kandideerida häirekeskuse Tallinna, Pärnu, Jõhvi ja Elva keskustesse. Rohkem infot kandideerimise kohta leiab häirekeskuse koduleheküljelt.