Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Haru näitas disainiturul okstest riidepuid ja väljakutseid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Kossar
Copy
Haru noor ja südikas disainibüroo näitas disainiturul okstest riidepuid ja väljakutsete plakateid.
Haru noor ja südikas disainibüroo näitas disainiturul okstest riidepuid ja väljakutsete plakateid. Foto: Karli Saul/SCANPIX

Vanalinna päevade raames peeti kolmapäeval, 5.juunil Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis Laial tänaval disainiturgu, kus oma toodangut müüsid disainerid ja tarbekunstnikud. Põnevate toodetega paistis silma väike disainibüroo Haru, kes pakkus okstest riidepuid ja väljakutsete plakatit.

Haru kujutab endast noort ja väikest disainibürood, mis ühendab noordisainereid Kairi Kuuskorit, Janno Nõud ja Markus Marksi. Metsast korjatud okstest valmind riidepuid on noored disainerid tootnud ja müünud paar aastat.

Toote tutvustuses ütlevad nad, et tahavad näidata, kuidas riidepuude tootmiseks ei ole vaja maha võtta tervet puud, piisab ka ühest oksast. 
Haru toominga, sarapuu ja paakspuuokstest tehtud riidepuud valmivad aeglaselt - kuna nende vormimiseks kasutatakse vaid puudes sisalduvat niiskust, saab selliseid riidepuid valmistada ainult puude vegetatiivsel perioodil kevadest külmadeni.

Enne tarbijani jõudmist on need kuivanud vähemalt kaks kuud, olles disainerite hinnangul lõpuks palju sitkemad ja kandes suuremaid raskusi, kui peale vaadates tundub. 


Disainiturul olid nad aga tutvustamas oma uudistoodet,  stiilse kujundusega väljakutsete plakatit. Algselt tumedal plakatil võib katte eemaldada vaid nendelt väljakutsetelt, mille oled sooritanud – mehelike väljakutsete plakat pakub näiteks traktorirooli hoidmist, tamme istutamist, isakssaamist jm. Taolise lõbusa, ent kahtlemata ka motiveeriva seinakaunistuse eest tuli disainiturul välja käia 15 eurot. 

Märksõnad

Tagasi üles