Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Telliskivi tänava remondist ilma demagoogiata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kapitaalremondi käigus kaob Telliskivi tänavalt poolsada parkimiskohta ja jalgratturid surutakse kõnniteele.
Kapitaalremondi käigus kaob Telliskivi tänavalt poolsada parkimiskohta ja jalgratturid surutakse kõnniteele. Foto: Peeter Langovits

Külli Peil ja Kadri Pedas paluvad Telliskivi tänava elanike nimel linnavalitsust, et nende kodutänav rekonstrueeritaks esialgse projekti järgi, mis oleks vastuvõetav nii jalakäijatele, jalgratturitele kui autoomanikele.


Telliskivi tänavast on kujunenud omamoodi Pelgulinna peatänav ja on tõsi, et see vajab hädasti remonti. Loomelinnaku ümbrusesse on tekkinud palju uusi ja väga populaarseid söögikohti (F-hoone, Kukeke, Reval Café, Kolm Sibulat) ning kauplusi. Samuti on see oluline ühendustee kesklinna ja Õismäe-Mustamäe suunal, nii et liiklus tänaval on küllaltki tihe.

Lisaks on Telliskivi tänav ka kodutänav pea tuhandele inimesele, kes väärtustavad asumi miljööd ja rohelisi aedu. Siinsete elanikena rõõmustame väga, et linn on leidnud võimaluse meie tänav korda teha. Aga kuidas?

20. mai Postimehest saime teada, et planeeritav tänavaremondiprojekt on läbi arutatud koos Telliskivi Seltsiga. Kuna seltsis on vaid paar Telliskivi tänaval elavat inimest ja enamikku tänava elanikest arendusprojektidest ei informeeritud, on linnaisade nn koostöö Telliskivi tänava elanikega täielik farss. Lisaks on ametnikud võtnud endale õiguse lihtsalt valetada, süüvimata (soovimata süüvida?) faktidesse. Oma põhjendamata otsuseid õigustatakse demagoogia ja lausvaledega.

Töösoleva projekti järgi (mis sai valmis sisuliselt üleöö, ilma igasuguse kaasamiseta) EI OLE planeeritud parkimiskohti vähendada jalgrattatee arvelt. Rattatee jääb sinna, kus ta on ka praegu. Parkimiskohad kaovad hoopis ja absurdse kava kohaselt pannakse autotee (liikluse aeglustamiseks?!) looklema ühest servast teise, kolme sõidurea ulatuses.

Vägisi tundub, et linn on oma plaani juba ammu lukku pannud ja Telliskivi Seltsigagi on räägitud vaid formaalsuste täitmiseks. Selts tegi ettepaneku viia rattatee sõidutee äärde või eraldada jalakäijate ja rattatee, samuti rahustada liiklust tänaval näiteks täiendavate (hädavajalike!) ülekäiguradadega Õle ja Heina tänava otsas. Praeguses renoveerimisprojektis pole nendest ettepanekutest jälgegi. Linnavalitsus laseb asjadel välja paista, nagu kaasamine oleks olnud tohutult edukas ning ehitusprojekt oleks seltsi ettepanekute mõjul paranenud.

Peale selle pole küsimus mitte parkijate «soovis enda akna all parkida», vaid tegelikult ei olegi autot kuskile jätta. Kuna kui kaovad need u 55 parkimiskohta Telliskivi tänava ääres, siis ümbruskonna kitsad, juba niigi koormatud tänavad lihtsalt ei võimalda sellist autode hulka majutada. Seega ongi paljude majade jaoks ainus lahendus vanu puid maha võtta ning haljasalasid parkimisplatsideks muuta. Oleks võinud kasvõi paar parkimiskohta iga maja ees ühel pool teed alles jätta!

Leiame, et peamine probleem töösoleva ehituslahenduse puhul on, et sellisest lahendusest ei võida mitte keegi! Ei võida ka jalgratturid, sest nemad tahtnuks eraldatud jalgrattateed, mitte teed, kus lapsed siblivad läbisegi ratastega. On täiesti arusaamatu ja kilplaslik teeremondi käigus teha olukord elanike jaoks oluliselt halvemaks, kui toimiv lahendus on võimaluste piires olemas.

Kuna lootus sureb viimasena, teeks siiski mõned ettepanekud:
• palun ärge pange seda teed looklema – selle meetmega liiklus ei rahune;
• looklemise asemel võiks panna kiirust piiravad märgid või jalakäijate ülekäigud tihedamalt – nii saaks enamiku parkimiskohti alles jätta;
• kõnni- ja jalgrattatee teeks üks-kaks meetrit laiemaks, et jalakäijad ja ratturid paremini ära mahuksid;
• haljasribale istutaks heki, mis kaitseks tolmu eest;
• sõidutee teeks lihtsalt korda, olemasoleval kujul. Ei ole vaja mingit raketiteadust!

Selline projekt on isegi olemas, jaanuarist 2013. Seega palumegi lihtsalt, et Tallinna linnavalitsus just selle projektiga edasi läheks.
 

Tagasi üles