Romantilisest hingusest on kantud ka Nanae Maruyama graafiliselt peen ja elegantne Nikia, kelle liigutused on sama õhulised ja õrnad nagu Sülfiidi omad, kelle surmastseenis on samasugust õudu nagu Giselle’i hullumises ja lootusetust nagu Sülfiidi hukkumises.
Tema vastane Gamzatti Luana Georgi esituses esindab seevastu juba Petipa ajastu jõulist, iseteadlikku ja võimukat (lavade) valitsejannat, kes ihaldatut mingil juhul kellelegi teisele ei loovuta.
Petipa ballettide kangelased on naised, mehed on neis rohkem statisti mõõtu; sõjamees Solor nagu «Giselle’i» Albertki ei suuda õigel hetkel oma armastuse eest seista, millega ta jääb sellest ilma. Kuigi Sergei Upkin esitab rolli endastmõistetava kergusega, jääb tema tegelane ikka naiste varju.
Grotesksed, peaaegu nõialikud fakiirid ning Bruno Micchiardi virtuooslik ja täpse žestiga kuldne templijumalus demonstreerivad trupi meesrühma tugevust; viimast saatvad väikesed jumalused kinnitavad tihenevaid sidemeid balletikooliga.
Lisame külluslikud tantsud esimeses vaatuses, naisrühma laitmatu täpsusega rivistuvad varjud teises vaatuses, värvika kujunduse, tundliku valgusrežii, kaunid kostüümid – kõik need demonstreerivad «Bajadeeri» kuuluvust rahvusballeti praegusse suunda pakkuda maitsekat meelelahutust meeldivas õhkkonnas.
Originaalkoreograafia Marius Petipa
Uusredaktsiooni koreograaf-lavastaja Toomas Edur
Valguskunstnik Tiit Urvik
Esietendus 16. mail Estonia teatris