Järelevalvekomisjoni esimees Ardo Ojasalu ütles Postimehele, et otsuse ajendiks oli Eesti Ekspressis mai algul ilmunud artikkel sellest, kuidas sotsiaaldemokraadid tegid suure telekampaania teistest parteidest märksa odavamalt.
Samas on parteide valimiskulude monitoorimise vajadus olnud tema sõnul komisjonis jutuks ka varem. «See on olnud komisjonis juba varasemate arutelude teema, et on vajalik, et me suudaksime hinnata tegeliku rahakulutuse vastavust saadud teenuse mahule. Kuna valimiskampaania reklaamid on erakondadelt kõige enam rahalist mahtu nõudev kuluartikkel, siis on selge, et see on keskse tähenduse ja kontrollimise mõttes kõige kõrgema prioriteediga,» lausus ta.
Ojasalu sõnul võtab komisjon konkreetset uurimist esmase metodoloogilise katsejänesena, et korraldada samasuguseid monitooringuid ka tulevaste valimiskampaaniate puhul.
Tema sõnul soovib komisjon monitooringus näha, kui palju reaalset eetriaega on üks või teine erakond suutnud oma kampaaniaraha eest saada. «Kui on olemas selge disproportsioon, näiteks on üks erakond saanud miljon ühikut eetriaega, aga maksnud selle eest tuhat ühikut raha, ja teine erakond on saanud tuhat ühikut, aga maksnud miljon ühikut raha, siis tekib paratamatult küsimus, mille pärast on üks või teine ebavõrdselt koheldud,» rääkis Ojasalu.
Kui kulutused ja saadud reklaamimaht on proportsioonist väljas, on tema sõnul kaks võimalust: kas erakond on teinud kulutusi väljaspool aruandlust ja maksnud kampaania eest tegelikult märksa rohkem, kui kuluaruandes näidatakse, või on mõni meediakanal andnud eriti soodsatel tingimustel võimaluse hankida teenust, mis sel juhul võib olla varjatud annetus.