Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Tee pindamiseks pole enam vaja tänavat sulgeda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy

Nõmmel käib tänavate pindamine uudse meetodiga, mille puhul pole vaja teetööde ajaks tänavat sulgeda.


«See on nagu vihmamantli selga tõmbamine vihma ajal. Praegu tõmmatakse teele sisuliselt vihmamantel peale,» ütles abilinnapea Arvo Sarapuu võrdluseks praegu Tallinnas Nõmmel kasutatava uue teede pindamise meetodi kohta.

«Uus on esiteks see, et saab korraga nii laia teelõigu ette võtta. Teiseks mahuvad masinad kasvõi trolliliinide all tööd tegema. Ning kolmas ja kõige tähtsam moment on see, et pindamistööde ajaks pole vaja teed sulgeda,» selgitas abilinnapea.

Kõigepealt lastakse teepinnale bituumen, siis kohe killustik peale ja rulliga üle. Tänavat selleks ajaks ei suleta, vaid piirkiirus alandatakse seal kolmeks päevaks 30 kilomeetrini tunnis. Autod saavad pindajast kõrvalt mööda ja rull surub kivid kohe kinni, nii et nad ei lenda. Kõik värskel teelõigul sõitvad autod osalevad samuti tootmisprotsessis ehk annavad oma panuse killustiku kinnirullimisele.

Tallinna Teede ASi juhatuse esimehe Jüri Lälli sõnul kasutatakse niisugust pindamismeetodit valdavalt maanteedel. Linnas sees on seda raske teha, sest killustikku peab autoga kaugelt tooma, kuna pole võimalik seda enne töö algust kusagile teeserva hunnikusse vedada.

Teisipäevase kuiva ilmaga edenes pindamistöö Nõmmel lennates ning mehed lubasid Raudtee tänavaga õhtuks enam-vähem ühele poole saada. Pindamismeetodi ebameeldiv külg on see, et seda saab teha vaid kuiva ilmaga. Kui seal kasutatav bituumeniemulsioon natukenegi vett saab, siis ta enam killustikku ei seo. Nii et killustik tuleb maha panna ja kinni rullida kuiva ilmaga, muidu pole sellest kasu.

Kommunaalameti juhataja Ain Valdmann manitses kõiki sõidukijuhte järgima kiirusepiiranguid äsja pinnatud tänavatel, sest mõõduka sõidukiirusega ei kahjusta autod äsja pinnatud teed, vaid aitavad hoopis selle lõplikule valmimisele kaasa. «Kolme päevaga kuivab see asi täielikult ära. Aga kui siin keegi vahepeal vajutab vihaselt gaasi ja pidurit, siis see tõmbab killustiku lahti,» ütles Valdmann.
 

Märksõnad

Tagasi üles