Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tellid kaubamärki, mitte paberlehte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Digipööre tõi veebi kogu paberlehe materjali koos teadete ja surmakuulutustega. Avatud tabaluku tähis artikli ülaservas märgib aga lugu, mis sisaldab kogukondlikult olulist teavet ning on tasuta kättesaadav ka juhulugejale.
Digipööre tõi veebi kogu paberlehe materjali koos teadete ja surmakuulutustega. Avatud tabaluku tähis artikli ülaservas märgib aga lugu, mis sisaldab kogukondlikult olulist teavet ning on tasuta kättesaadav ka juhulugejale. Foto: Screenshot

Viies suuremas maakonnalehes märtsis alanud nn digipööre tõi veebi kogu paberlehe sisu, mis teeb väljaanded tellijatele kättesaadavaks ka digitaalseid kanaleid pidi. Kohaliku kogukonna jaoks oluline info on tasuta loetav ka juhulugejale.

Maakonnalehti Sakala, Järva Teataja, Pärnu Postimees, Virumaalane ja Virumaa Teataja koondava Ühinenud Ajalehtede juhatuse esimees Peep Kala (pildil) märgib, et digipöörde eesmärk on parandada maakonnalehtede kättesaadavust maakohtades, kus paberleht võib tellijani jõuda tihti alles pärastlõunasel ajal. «Digipöörde mõte ongi muuta senist stereotüüpi, et kui oled lehetellija, siis on kindlasti tegemist paberlehega. Nüüd tellid sa ajalehte kui niisugust, ajalehte kui kaubamärki.»

Sarnast kaubamärgipõhist tellimist, kus just tellija saab täieliku ligipääsu digilehele, on Kala sõnul maailmas märgata üha rohkem. «Kanadas on see üsna levinud, Norras alustas sellega eelmisel aastal kohalik ajaleht Fædrelandsvennen, nendega me oleme palju konsulteerinud ja neid jälginud. Nende tiraaž on umbes sama kui meie viiel lehel kokku, nii et oleme üsna sarnased,» märgib Kala.

Tagasi üles