Sepperi väitel on probleem endiselt sooline segregatsioon hariduses – naiste ja meeste erialavalikud on erinevad ning koondutakse traditsioonide kohaselt nn naiste- ja meestealadele. Ehkki võrreldes paljude Euroopa riikidega ei olevat meie meeste ja naiste erialavalikud enam nii väga traditsioonilised (näiteks juura, majanduse ja meditsiini teaduskondades ei domineeri juba ammu mehed).
«Soolise võrdõiguslikkuse eesmärk hariduses on aga see, et naiste ja meeste osakaal erinevatel erialadel, ükskõik millisel kraadiõppe tasandil, oleks võimalikult võrdne,» lausus ta. «Naisi peaks juurde tulema reaalteadustesse ja IKT aladele.»
Sepper tõi näiteks, et Euroopa Komisjoni hariduse, kultuuri, mitmekeelsuse ja noorte volinik Androulla Vassilou on öelnud, et Euroopa progressi jaoks on vältimatu, et IKT alale ja reaalteadustesse tuleks rohkem naisi õppima. «Me ei saa endale lubada seda, et talendid kaduma lähevad,» lisas Sepper.
Endisest rohkem mehi peaks tema sõnul suunduma õppima humanitaaralasid, sotsiaaltööd, pedagoogikat.
«Segregatsiooni vähendamine hariduses aitab vähendada ka soolist segregatsiooni tööturul – negatiivne näitaja, mille poolest oleme kahjuks Euroopa riikide seas esirinnas,» lausus Sepper.
«Probleem on ka see, et naiste kõrge haridustase ei ole toonud kaasa naiste kõrgemat esindatust tippjuhtide tasemel, ei majanduses ega poliitikas,» tõi Sepper välja. «St, et talendid ja investeering haridusse, sh Eesti riigi raha, läheb osaliselt kaduma.»
Sepper sõnul peaksime endisest enam nõutama riiklikul tasemel taga naiste haridusse investeeritult n-ö kasumit – kaotades takistused naiste teel tippjuhtide kohtadele, et kõige andekamad, targemad ja haritumad naised saaksid võrdselt meestega tuua riigile kasu töötades ühiskondlikult olulistel kohtadel.