Moskvas lõppes teisipäeval festival Kuldne Mask, mis koondas lavastused Venemaa eelmisest teatrihooajast. Arenguid Vene teatrimaailmas võib vaadelda paralleelis arengutega sealses ühiskondlikus elus.
Tellijale
Kruvide sulgumise aegu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üle kogu Venemaa vaadatakse massilise kampaania käigus viimse sendini läbi kõigi vabaühenduste raamatupidamine, opositsiooniäss Navalõi on kohtu all, hüsteeriliselt otsitakse välisagente, valmistutakse keelustama homopropagandat, juba on seadusega keelatud laval ropendada. Ometi joovad Moskva kesklinna kohvikutes moodsad inimesed uskumatute hindade eest elegantselt latte’t ja kommenteerivad iPhone’i näppides irooniliselt Facebookis, mille kasutajaid on 144 miljonist elanikust seitse miljonit ehk viis protsenti rahvastikust (Eestis näiteks 40 protsenti). Mis on lubatud, ei ole keelatud, nagu öeldakse. Teater on Venemaalgi ajalik kunst ja paratamatult on ühiskondlikel arengutel mõju ka vene teatrile. Aga milline?