Mullu sügisel otsustas rahvusringhäälingu nõukogu 2013. aastal lubada reklaami ja sponsorteavet edastada viie kultuuri- ja seitsme spordisündmuse juures.
ERRis saab sponsorteavet edastada tänavu vaid viie kultuuriürituse ülekandel
Mullu sügisel otsustas nõukogu lubada sel aastal reklaami ja sponsorteavet edastada laskesuusatamise IBU-karikasarja etapi ülekandel, Tartu maratonil, Euroopa kergejõustikuföderatsiooni aastagalal, Eesti Olümpiakomitee parimate sportlaste tänuüritusel.
Tänavu kevadel otsustati täiendavalt lubada sponsorteavet edastada kergejõustiku maailmameistrivõistluste ülekannete juures, sel aastal näidatavate Eesti jalgpallikoondise mängude ja Eesti korvpallikoondise mängude juures.
Kultuuriüritustest said loa reklaami ja sponsorteavet edastada Jazzkaar ja Jõulujazz, Eurovisiooni lauluvõistlus, Viini filharmoonikute kontsertidel ja Pimedate ööde filmifestivalil.
Lisaks on 2013. aastaks antud luba ka 1. jaanuari Viini uusaastakontserdi ja 8. jaanuari Raadio 4 heategevusprogrammi «Jõulurõõm» kuulutuse juures sponsorteabe näitamiseks. Kokku on seega rahuldatud 13 taotlust ja tagasi lükatud seitsme taotleja taotlused.
«Üldine trend on see, et aasta-aastalt näidatakse rahvusringhäälingus reklaami ja sponsorteavet üha vähem. Seadusandja on näidanud selleks üles selget soovi, kirjutades seaduses, et rahvusringhääling ei edasta reklaami ega otsepakkumisi,» ütles ringhäälingu nõukogu esimees Agu Uudelepp Postimehele.
Kultuuriteateid ei käsitle rahvusringhääling reklaamina. Uudelepa sõnul on see on ülevaade Eestis toimuvatest kultuurisündmustest, kus ei tutvustata konkreetseid tooteid ega teenuseid ega nendega seonduvaid logosid või kaubamärke.
«Selliste teadete edastamisega täidab ERR oma seadusest tulenevat kohust, milleks ERR-i seaduse neljandas paragrahvis toodud loetelus on esimesena märgitud eesti keele ja kultuuri arengu toetamine.»
Ta lisas, et pahandus tuleb tavaliselt teise lõike teisest punktist, ehk õigusest erandkorras lubada reklaami ja sponsorteavet, kui võib eeldada avalikkuse suurt huvi.
«Spordiülekannete puhul on lihtsam, sest alade vaadatavus on üsna täpselt teada ja huvi prognoositav. Meeles tuleb pidada, et reklaami mittenäitamine on reegel ning lubamine erand, mitte vastupidi.»
Sponsorteabe eetris edastamise taotlusi menetleb nõukogu kaks korda aastas, põhiosas sügisel ning erandkorras kevadel. Enne oktoobrit ringhäälingu nõukogu seega tänavu enam teema juurde tagasi ei pöördu ning siis vaadatakse juba taotlusi 2014. aastaks.
Ringhäälingu nõukogu rahuldas 2012. aastal reklaami- ja sponsorteabe taotlusi mahus 359 minutit aastas, 2013. aastaks on rahuldatud taotlusi mahus 313 minutit aastas ehk keskmiselt 51 sekundit päevas.