Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Tallinnas rekonstrueeritakse tänavu viis kilomeetrit tänavaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Pealinna tänavuste suuremate teeremondi objektide hulka kuuluvad olulised magistraalid nagu Telliskivi ja Tehnika tänav, aga ka Harju tänav vanalinnas, millest saab sügiseks hoopis jalakäijate ala.


Eile suleti liiklusele Männiku tee tee lõik Pihlaka tänavast linna piirini, kuhu rajatakse mõlemas suunas üks sõidurada ning mõlemale poole teed kergliiklustee. «Me vabandame kõigi inimeste ees, kelle liikumine on seal teetööde tõttu takistatud,» ütles abilinnapea Kalle Klandorf.

Teine mullu pooleli jäänud objekt, mis nüüd ära lõpetatakse on Klandorfi sõnul otsapidi Viimsisse ulatuv Ranna tee. «Niipea kui asfalditehased tööd alustavad, saab Ranna tee ülekate viimase kihi. Kogu objekt peaks olema valmis mai keskpaigaks,» rääkis abilinnapea.

Klandorfi sõnul peaksid peatselt tööd algama ka Soo tänaval, mille riigihange on tehtud. «Kui ühtegi protesti ei tule, siis tahaks seal mai esimesel poolel töödega pihta hakata. Pärast valmimist jääb Soo tänavale üks laiendatud sõidurada ja eraldi kergliikluse osa. Tänav peaks valmis saama augusti lõpus,» ütles Klandorf.

Käesoleval aastal rekonstrueeritakse ka teine Põhja-Tallinna oluline liiklussoon – Telliskivi tänav. «Siin rajatakse kergliiklustee kõnniteele, mida eraldab sõiduteest haljasriba, kus kasvavad ka puud. Kõnnitee tehakse viie meetri laiuseks ja jagatakse pikuti kaheks. Elamute poole jääv kahe meetri laiune osa on mõeldud jalakäijatele, sõidutee poolne laiem osa jalgratturitele. Ja valmis peab see olema septembri lõpuks,» rääkis abilinnapea.

Tööplaanis on ka Tehnika tänav, aga kui varem lubati kogu mitme kilomeetri pikkune tänav algusest lõpuni rekonstrueerida, siis praegu on kavas remontida Toompuiestee ja Väike-Ameerika tänava vaheline osa. «Tehnika tänav on väga raske objekt ka seetõttu, et tänava alguses on neli trolliliini, Paldiski maanteest Endla tänavani kaks trolliliini ja Endlast edasi on juba lihtsam. Võib-olla tulebki alustada Endla ja Väike-Ameerika tänavate vahelisest lõigust ja remontida tänava algus keset suve, puhkluste perioodi ajal,» arvas Klandorf.

Vanalinnas saavad uue näo Harju ja Kullassepa tänavad. «Mõte on teha need jalakäijate tänavaks, nii nagu Harju tänava algus Vabaduse väljaku juures. Kõnnitee ja sõidutee viiakse ühele tasapinnale ja tahame panna sinna ka linnamööblit, et inimestel oleks mugav seal olla,» ütles Klandorf. Põhjaliku remondi läbib ka Kreutzwaldi tänava lõik Kunderi tänava ja Tartu maantee vahel.
 

Tagasi üles