Sekretärid, juhiabid ja assistendid on läbi aegade olnud juhtide, aga ka teiste kontoritöötajate head haldjad, tänu kellele ei pea vaevama oma pead pisiasjade ja korralduslike küsimustega. Kirjavahetuse ja dokumendihalduse digitaliseerimise ning majanduskriisijärgse kokkuhoiupoliitika tulemusena on aga ettevõtetes neid häid haldjaid vähem kui iial enne. Peaaegu kõik ettevõtted, kelle poole küsimusega pöördusime, kinnitasid, et kriisieelsel ajal oli neil sekretäre tööl rohkem kui praegu – seda isegi hoolimata asjaolust, et sageli oli üldine ettevõtte töötajate arv suurenenud.
Tellijale
Kuhu kõik sekretärid jäid, mis neist küll on saanud?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näiteks Elionis töötas 2008. aastal terve ettevõtte peale 14 sekretäri, nüüdseks on neid alles kaheksa. Samas kogu töötajate arv on selle ajaga tõusnud 1300-lt 1600-le. «Sekretäride ametikohtade arvu langus on toimunud järk-järgult ja töid ümber korraldades,» ütles Elioni avalike suhete juht Annelis Rum.