Täna anti Tallinna Linnatranspordi ASile üle kümme uut MAN Truck & Bus AG liigendbussi, millest kaheksa läksid teises vahetuses ehk alates kella kahest juba liinile.
Täna Tallinnale üle antud bussid läksid juba liinile
Bussid sõidavad liinidel 1A, 10, 17, 33, 35, 40, 60 ja 68. Kaks bussi jäeti esialgu bussijuhtide treenimiseks.
«Täna esitletud kümme bussi on viimane partii 35 bussist koosnevast riigihankest. 25 normaalbussi sõidavad juba ligi aasta mööda Tallinna tänavaid. Nad on läbinud juba ligi 100 000 kilomeetrit ning on näidanud suurepäraseid omadusi,» rääkis Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Enno Tamm.
Ta lisas, et vastavalt tehnilisele dokumentatsioonile mahutab iga buss 166 reisijat, bussis on 122 seisu- ja 44 istekohta. Samuti on kõik bussid varustatud invarambiga. Bussi ukse kõrval välisküljel oleva nupu abil saab bussijuhile teada anda, et rambi järele on vajadus ning juht tuleb ja avab selle. «Kõik bussid on ka täiest talvekindlad ja nad on ennast meie tingimustes õigustanud,» kinnitas Tamm.
Nende busside lisandumisega ületas Tallinna Linnatranspordi Aktsiaseltsi busside arv esmakordselt 400 piiri. Nüüd on ettevõttel kokku 408 bussi. Uutele bussidele on esmakordselt kleebitud ka Tallinna Linnatranspordi AS-i uus logo, millega varustatakse lähema nädala jooksul kogu veeremipark.
10 MAN-i liigendbussi on viimane osa riigihankest, mille käigus sai Tallinn endale kokku 35 täiesti uut liinibussi: 25 normaalmõõtmetes ja 10 liigendbussi.
Riigihange kuulutati välja 14.veebruaril 2011 ja selle võitis MAN Truck & Bus AG, kelle ga sõlmiti hankeleping kokku 35 bussi tarnimiseks. Esimesed 15 normaalmõõtmetes bussi kohale 15.mail 2012, järgmised kümme samasugust 15.septembril. Viimase partii, kümne liigendbussi tarnetähtaeg on 15.aprill 2013, kuid ühissõidukid jõudsid kohale varem. Lepingu kogumaksumus on 6 825 000 eurot, millele lisandub käibemaks.
Liigendbuss MAN Lion´s City GL /A23/ on 18,75 meetrit pikk, 2,5 meetrit lai ja 2,98 meetrit kõrge. Bussis on kokku 166 sõitjakohta, neist 122 seisu- ja 44 istekohta. Keskkonnasõbralikele bussidele on paigaldatud 235 kW ehk 320 hobujõu võimsusega diiselmootor, mille heitenorm on EURO V, kuid vastab ka EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) nõuetele. Need on Tallinnas esimesed EURO V liigendbussid. Bussidel on kuuekäiguline ZF Ecolife automaatkäigukast ning tõhus ja Põhjamaade kogemusel põhinev salongiküte. Samuti on olemas ventilatsioonisüsteem ja külgkallutus.