Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Saar: valimistulemus sõltub 90 protsendi ulatuses kampaaniarahast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raul Sulbi
Copy
Valimisreklaamid Viimsis.
Valimisreklaamid Viimsis. Foto: Liis Treimann

Eesti valimistulemused sõltuvad praegu 90 protsendi ulatuses sellest, kui suur on kampaania ehk võidukas on see, kellel on rohkem raha, ütles sotsiaaldemokraatide fraktsiooni aseesimees Indrek Saar.

Saar rääkis ETV saates «Foorum», et erakondade kampaaniakulude piiramisel on mitu positiivset efekti, millest üks on raha kokkuhoid.

«Oleme värskelt läbi käinud erakondade rahastamisskandaali ja selle üle pikalt arutanud, teine efekt on see, et kampaaniakulude piiramine vähendab ka erakondade rahavajadust, tänasel juhul on Eesti valimistulemused 90 protsendi ulatuses sõltuvuses sellest, kui suur oli kampaania, paraku see on kurb statistika, selle taga on väga konkreetsed uuringud, see koefitsient on 0,9,» väitis ta.

Saar lisas, et on olnud üksikuid erandeid, kuid see on keskmine, tema sõnul on küsimus ainult selles, kas poliitikutel on tahe vähendada raha osakaalu poliitikas ja valimiskampaania rahalist mahtu või mitte.

Enamik ühiskonnast tahaks Saare hinnangul, et valimiskampaaniad oleksid väiksemad ja selle võrra keskendutaks rohkem sisulisele debatile.

Tagasi üles