Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Aegna kai sai vahetult enne linnajuhtide saabumist korda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Aegna saare kai esiosa remontis Fort Ehitus.
Aegna saare kai esiosa remontis Fort Ehitus. Foto: Hugo Udusaar

Aegna saare püsielaniku Hugo Udusaare sõnul oli saare kai esiosa veel mõne päeva eest varisemisohtlik. Täna pärastlõunal, vahetult enne abilinnapea Jaanus Mutli saabumist liinilaeval Juku oli aga kai jälle heas seisus.


Aegna saare kai esiosa tegi korda firma Fort Ehitus. Üheksa päevaga võeti ehitis osaliselt lahti, betoneeriti veealune tasanduskiht ning pandi jälle kokku. Samas täideti ja tihendati ka vuugid. Esialgu arvestas firma kuue kantmeetri betooniga, tegelikult kulus seda aga rohkem kui kolm korda rohkem ehk 20 kanti.

Vältimaks pinnase väljauhtumist paigaldasid ehitajad veealuste tööde käigus killustikalusele põhjakindlustuse ehk betoonplaadid. Nende tööde juures oli Fort Ehitusele abiks Tuukritööde OÜ töömehed. Kaile paigaldati väikealuste tarvis ka redel.

Fort Ehituse tegevjuhi Peeter Luksi sõnul ehitasid töömehed lisaks projektiga ettenähtud töödele kaile ka turvapiirde, mis peaks vältima seda, et lapsed või hooletud ja ülemeelikud saarekülastajad vette ei kukuks.

Täna lõunaks olid Aegna saare kai remonditööd lõppenud. Tööd tellis Tallinna kommunaalamet.

Kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel märkis, et tegemist oli avariiremondiga. Nimelt oli eelmisel suvel mandri ja Aegna saare vahet käinud mootorlaev Juku kai ääres sildudes kivide vahelt täiteaine välja uhtunud. Talvised tuukriuuringud näitasid, et enne uut hooaega on vaja kaid remontida.

2005. aastal toimusid kail hädaabitööd ning 2006.aastal tehti seal juba põhjalik remont. Pisikese mootorlaeva Juku vastuvõtmiseks on Aegna sadam praegu igati valmis ja tormikindel. Suurema aluse jaoks jääb aga kai asjatundjate hinnangul veidi lühikeseks, sest laeva sildumisel jätkub seal kohti veel vaid paarile pisemale paadile.

Hädasti oleks vaja rajada Aegna sadamasse ka lainemurdja, mis kaitseks kaid ja selle ääres seisvaid väikepaate Tallinna ja Helsingi vahel sõeluvate kiirlaevade teravate lainete eest.

Koppel märkis, et kui Aegna kai Naissaare poolne külg, mis peab otse vastu võtma kiirlaevade lainete lööke, on korralikult tugevdatud, siis rajatise teise poole kordategemiseks ei ole kommunaalametil praegu raha. Samal põhjusel on edasi lükkunud ka lainemurdja ehitamine. Vastav projekt on olemas. Tuleb vaid loota, et järgnevatel aastatel eraldab linn Aegna sadama lõplikuks väljaehitamiseks vajalikud summad.

Märksõnad

Tagasi üles