Etenduse kõige poeetilisem, nukkernaljakaim number - kohtumine rongijaamas, mille järel puhkeb lumetorm - on pärit kuulsalt vene klounilt Slava Poluninilt, kes seda 20 aastat tagasi siis veel Cirque du Soleil’ ridades ka ise esitas. Sellel põhineb ka «Slava lumesõu», millega meiegi vaataja peaks olema tuttav, kas või teleri vahendusel.
Kahjuks ei pääse see hoopis intiimsemat ruumi, teistsugust distantsi eeldav suurepärane, pooltoonidega number piisavalt mõjule - on vaat et võõrkeha selles peaaegu anonüümses spektaaklis, kus kõik rõhutab pigem suurt, aplombikat žesti kui peenemaid tundevarjundeid.
Kuuldavasti ei käivat Cirque du Soleil’l käsi praegu just kõige paremini, vähemalt finantsilises mõttes. Mullu oli selle tehase ligemale 30-aastase ajaloo jooksul esimene kord, kui jäädi miinusesse, mis tähendab, et elatud on üle jõu. Nüüd lastakse lahti 400 inimest, esialgu küll mitte artistide seast.
Kurb, aga teisalt: äkki on see hoopiski positiivne uudis? Äkki tähendab see naasmist juurte juurde, kasvõi natuke, tagasi sinna, kust kunagi alustati, uue tsirkuse tõelise loomingulisuse, hierarhiavabaduse ja vahetuse juurde?
Nii või naa tahaks Cirque du Soleil’d näha veel kolmandatki korda. Ainult et siis juba mõne uuema spektaakliga, kui on seda 20 aastat vanad «Alegria» ja «Saltimbanco».
Lavastaja Franco Dragone. Helilooja René Dupéré. Kunstnik Michel Crête. Kostüümikunstnik Dominique Lemieux. Valguskunstnik Luc Lafortune. Koreograaf Debra Brown
3.-7. aprillini Tallinnas