Kui Eestis arutati ACTA ja autoriõiguste üle, olid argumendid erisugused: juriidilised, eetilised, esteetilised kohati ka. Viimaste seas jäi mulle silma väide, mis polnud muidugi uus, aga mille pidev tagasitulek on ikkagi märgiline. Nimelt öeldi meile, et nüüd, mil internetis hakkab kultuur levima otse, inimeselt inimesele, kaob ära igasugune vajadus kapitalistist vahendaja järele. Ja vähe sellest – muusika hakkab nüüd lõpuks ometi (või pigem taas) olema lihtsalt muusika, ilma selliste muusikatööstuse pealesunnitud tarbetute müügitehniliste ilustusteta nagu näiteks staarikultus. Lugema hakkab sisu, mitte väline vorm.
Tellijale
Tõnis Kahu: massikultuuri surm
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Säärast hoiakut tundub justkui kerge toetada. See näib sobivat mistahes alternatiivsetele sektoritele kultuuri peavoolulistest kaubateedest eemal. Ja jutt pole ainult ideelistest alternatiividest, vaid ka geograafilistest, nagu Eesti. Kui me kasutame siin oma muusika liigutamiseks otsesuhtlust internetis ja mitte näiteks Warner Brothersi korporatiivseid võrgustikke, on meil ju rohkem šansse kuuldavaks-nähtavaks saada, kas pole?