Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Hirm matemaatikaeksami ees kahjustab õpitulemusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Eksam
Eksam Foto: Ants Liigus

Järgmisest aastast gümnaasiumi lõpetamisel kohustuslik matemaatika riigieksam on juba praegu pannud õpetajad lapsi rohkem treenima ja õpitulemused rehkendamises lähevad allamäge.

Kuressaare gümnaasiumi hoolekogu viimasel koosolekul nenditi, et kõige rohkem mitterahuldavaid hindeid on just matemaatikas, kirjutab Saarte Hääl. Koosolek otsustas kokku kutsuda ümarlaua, et otsida lahendusi, kuidas õpitulemusi parandada.

Kooli õppealajuhataja Maidu Varik leiab aga, et mitte õpilased pole ootamatult rumalamaks jäänud, vaid matemaatikaõpetajad on eksami raskuse hirmus õpilastele keerulisemaid ülesandeid andma hakanud.

Nimelt peavad õpilased saavutama eksamil 50 punkti. Paraku näitas eelmisel aastal läbi viidud proovieksam, et paljudele käis see üle jõu – Eestis tervikuna ei ületanud vajaliku 50 punkti künnist üle tuhande eksamisooritaja.

Orissaare gümnaasiumi õppealajuhataja kt Hilde Kurg kinnitas samuti, et Orissaare tänavune 11. klass valmistub usinalt matemaatikaeksamiks, sest juba sel aastal osaletakse katseeksami valimis. Kindlasti ei arva õpilased ja õpetajad, et eksami tegemine on kerge, kuid saadud kogemusest õppides loodetakse aasta pärast paremaid tulemusi saavutada, lausus Kurg.

Saaremaa ühisgümnaasiumi matemaatikaõpetajast õppealajuhataja Marek Schapel ütles, et SÜG-i õpilased sel aastal katseeksamil ei osale. Peamine põhjus on just valitsev teadmatus. Äsjalõppenud koolivaheajal olid temani jõudnud kuuldused, et kaalumisel on võimalus, et eksam loetakse sooritatuks, kui õpilane saab ühe punkti sajast.

«Siinkohal tuleb endale aru anda, kas sooritatakse keskkooli lõpueksamit või siiski ülikooli sisseastumiseksamit,» toonitas ta.

Uut õppekava nimetas Schapel tihedaks, mida läbitakse kiirendatud tempos. Juba 11. klassi programmi on võetud ka 12. klassi materjalid. Seega jääb vähe aega õpitu kinnistamiseks, leiab õppealajuhataja. «Kuid 2014. aasta kevadsuvel oleme pärast eksamit kindlasti targemad,» oli Schapel optimistlik.

Tagasi üles