Äksi (Aksi) saare juures eile öösel täiskäigul madalikule sõitnud Norra kaubalaevast Framnes hakati täna pärastlõunal kütust välja pumpama.
Madalikule jäänud laevast hakati kütust välja pumpama
Tanker Vigri ja alustas kell 14 kütuse väljapumpamist, mis kavatsetakse läbi viia 20 tunni jooksul, teatas Veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus. Ohutuse tagamiseks viidi kohale lisaks absorbentpoome.
Meeskond on praegu laeva pardal ning kui ohtu inimeste elule ja tervisele pole, siis neid laeval teostatavate operatsioonide ajaks ei evakueerita.
Pärast kütuse väljapumpamist, umbkaudu homme pärastlõunal saab alustada laeva madalikult vabastamise operatsiooniga. Laeva madalikult vabastamise korraldab omanikfirma, läbirääkimised selleks käivad firmaga PKL.
Piirivalve reostustõrjelaev Kati jääb sündmuskohale kuni laeva tühjakspumpamise ja madalikult lahtitõmbamiseni.
Eile pärastlõunal käisid madalikule sõitnud laeval klassifikatsiooniühingu Det Norske Veritase esindajad koos tuukritega, kes tegid laevakere veealusele osa tuukriülevaatuse. Tuvastati, et laevakere on saanud tugevaid mõlke ja muljumisjälgi ja vigastused asuvad põhiliselt laeva keskosas. Vasaku parda ballastitankis on 70 X 3 sentimeetri suurune auk. Laeva vöör ja ahter on merepõhjast meetri võrra kõrgemal ja keskosa graniitkividel.
Laeva sõukruvi ja rooliseade on vigastamata. Praegu laev ei leki, ümber vasaku parda on piirivalve paigaldatud absorbentpoomid.
Laevaõnnetuse põhjused ja asjaolud selguvad juurdluse käigus ning enne asjakohaste seletuste, logiraamatute ja VTS salvestuste analüüsi ei ole võimalik õnnetuse täpset põhjust öelda, teatas Veeteede amet.