Äksi saare juures eile öösel täiskäigul madalikule sõitnud Norra kaubalaev Framnes on madalikul kinni laeva keskosaga, vasaku parda ballastitankis on auk. Möödunud ööl lisareostust ei tekkinud.
Madalikule sõitnud laeva ballastitankis on auk
Eile õhtul toimunud laeva tuukriülevaatusel avastati, et laeva vigastused on põhiliselt aluse põhja keskosas, seevastu rool ja sõukruvi on vigastamata.
«Laeva keskosa on kinni graniitkividel, vasaku parda ballastitankis on auk mõõtmetega 70 X 3 sentimeetrit,» sõnas Veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus. Laeva vöör ja ahter on merepõhjast ühe meetri võrra kõrgemal.
«Laev on madalikule jäänud keskosaga, et seda vabastada, tuleks sealt kindlasti kütust välja pumbata,» tsiteeris Lõhmus tuukriülevaatuse tulemusi.
Kütust rohkem ei ole lekkinud
Piirivalveameti teavitusgrupi juht Kaisa Pungas ütles, et olukord madalikule sõitnud laeva ümbruses on endine. «Öösel mingit leket ega reostust ei lisandunud, eilne pisike leke saadi ruttu kontrolli alla. Praegu on meie piirivalvelaev Kati kohapeal olukorda jälgimas ja on valmis vajadusel reageerima,» sõnas Pungas.
Ootel on tõenäoliselt kütuse väljapumpamine ja laeva madalikult lahtitõmbamine, mida korraldab laeva omanikfirma. Millal see toimub, ei osanud piirivalve esindaja veel öelda.
Ööl vastu esmaspäeva sõitis Ukraina meeskonnaga kaubalaev täiskäigul madalikule, eile varahommikul tuvastas piirivalve kaptenil joobe 0,99 promilli. Laevaõnnetuse juurdlusega tegeleb veeteede amet.
Laev Framnes oli Peterburist teel Muugale väetiselasti järele, et siirduda edasi Islandile.
Äksi (Aksi) saar asub Prangli külje all ning läheduse tõttu kutsutakse teda ka vahel Väike Prangliks.