Kunstiakadeemia rektor Signe Kivi tunnistas, et nädalavahetusel Tõnismäel toimunud aktsioon tegi teda murelikuks ning tema hinnangul oli projekti eesmärgi saavutamiseks valitud vale päev.
Kivi: kunstnik valis projekti eesmärgi saavutamiseks vale päeva
«Tean, et Kristina Norman esindab Eestit Veneetsia biennaalil ja et tema projekt «After-War» on inspireeritud pronkssõduri teisaldamisest tekkinud täiesti uuest situatsioonist Eesti ühiskonnas. Selle sündmuse tausta on äärmiselt delikaatselt ja erinevaid arvamusi välja tuues dokumenteerinud Meelis Muhu oma filmis «Aljoša»,» ütles Kivi.
Kuraator Marco Laimre rõhutas kunstiprojekti pressiteates, et Kristina Norman tegeleb mälukogukonna mõiste abil sündmuste kirjeldamise ja analüüsiga ning ettepanekuga järgnevaks kultuuriliseks praktikaks.
«Kui laupäevane aktsioon oli püüd seda sõnastatud eesmärki vähegi saavutada, siis oli minu arvates autori(te)l valitud vale päev,» leidis Kivi.
«Muidugi, 9. mail oli kunstnike tegevusele garanteeritud meedia ja avalikkuse tähelepanu ja nad ise ei pidanud pildile saamiseks tegema mingeid jõupingutusi. Mina eeldanuks, et üritus korraldatakse nii, et sellest teavitatakse avalikkust ja seeläbi saadakse nii eelnevalt, protsessi käigus kui ka hiljem tagasisidet, mida analüüsida, et siis oma versiooniga edasi minna,» tõi Kivi välja oma arvamuse.
«Selleks oleks võinud vabalt valida ka 11. või 15. või 17. mai. Ma ei pea eetiliseks ikka ja jälle trampida nende inimeste tunnetel, kellele see päev tähendab midagi muud kui näiteks minule,» märkis ta.
Laupäeval, mil vene kogukond tähistas Teise maailmasõja lõpu aastapäeva, viis kunstnik Kristina Norman Tõnismäele kuldseks võõbatud pronkssõdurit meenutava kuju, mille politsei viis vaid 30 minutit hiljem minema.