Haridus- ja teadusministeerium saatis mullu juunis oma koostööpartneritele välja kirjad, et küsida nende arvamusi koolijuhtide ühenduse ettepaneku kohta kehtestada seniste õppeveerandite asemel viis õppeperioodi.
«Saadud tagasiside põhjal võib öelda, et pooldatakse kindlate ja ühtsete vaheaegade säilimist, mis on olulised ürituste ja täienduskoolituste organiseerimise seisukohalt. Samuti ei soovitud õppeperioodi pikenemist juunikuusse,» ütles haridusministeeriumi avalike suhete osakonna konsultant Rein Joamets.
Viit õppeperioodi pooldasid Tallinna haridusamet ja Pärnu linnavalitsus, samuti Eesti Õpilasesinduste Liidu küsitluse põhjal nooremad õppurid. Ülejäänud olid praeguse õppekorralduse poolt.
Haridustöötajate Liit jättis arvamuste paljususe tõttu kindla seisukoha esitamata. Eesti Õpetajate Liit vastas ministeeriumile, et aineliitude vastustest selgus, kuivõrd erinevalt suhtuvad küsimusse erinevate koolide erinevate aineõpetajad. «Üldistades saab öelda, et tagasisidet andnud õpetajate levinud arvamus on, et kehtivale nelja õppeveerandi süsteemile praegusel hetkel asendamiseks põhjust ei ole. Paljudest vastustest kajas läbi mure ning pinge eelseisvate muudatuste osas koolielus ja –töös ning ei soovita seda nimekirja pikendada,» märkis õpetajate liit.
Seega jääb Eesti praegu endiselt traditsioonilise nelja õppeperioodi juurde. «Küll on aga plaanis teemat uuesti arutada pärast seda, kui suuremad hariduskorralduslikud muudatused on ellu viidud - gümnaasium ja põhikool lahutatud, rahastamismudel käivitunud jms,» ütles Joamets. «Üleminek uuele viie-perioodilisele õppekorraldusele külvaks praegu liigselt segadust haridusmaastikul. Samuti puuduvad konkreetsed uuringud, mis väidaksid, et 5-perioodiline õppekorraldus on õpilase tervise seisukohalt parem.»