Postimehe Tallinna toimetusega võttis ühendust murelik lugeja, kes juhtis tähelepanu avalikus linnaruumis, täpsemalt Viru Keskuses ja selle ümbruses aega veetvate eluheidikute probleemile. Lugeja huviks on, kellel ja kas üldse on voli selliseid inimesi lihtsamalt öeldes minema saata.
Lugeja küsib: kes tegeleb eluheidikutega avalikus ruumis?
Viru Keskuse Tallink hotelli poolse sissekäigu ees bussiterminali viiva eskalaatori alusele tühjale ruumile ja ka sissekäigu parempoolsetele nurkadele liftide ees, kuhu sageli kogunevad inimesed, keda viisakalt võiks nimetada asotsiaalseteks,
Lugeja mure on, kas turvameestel on õigus kogunejatega (kes muudavad keskuse pildi armetuks ka välisturistidele ja külalistele) tegeleda, st neid laiali ajada. Küsija sõnul on sellised kogunemised (koos juuakse mõningatel juhtudel ka alkoholi) ja ebameeldiv hais neis kohtades pigem reegel kui erand.
Vastab Viru Keskuse haldusjuht Rain Luks:
«Viru Keskuse turvameeskonnal on igati õigus ja ka kohustus külalisi häirivad, seadust ja majareegleid rikkuvad mistahes staatuses indiviididel paluda keskuse territooriumilt lahkuda. Turvatöötajad monitoorivad keskuses toimuvat pidevalt ning sekkuvad säärastesse kogunemistesse. Kui külastajad märkavad neid häirivaid tegelasi ning turvatöötaja pole nendeni veel jõudnud, siis palume kindlasti võimalusel turvameeskonnale märku anda telefonil 610 1414 või pöörduda Viru Keskuse esimesel korrusel asuvasse infopunkti. Täname kõiki koostöövalmiduse eest juba ette!»
Kodutud on otsinud ka linna erinevais ettevõtete poolt hallatavates avalikes ruumides ööbimisvõimalusi. Näiteks oli Statoilil probleem õhkvesikappides ööbivate inimestega.
«Eks käiakse ikka terrirooriumil, aga mis puudutab konkreetselt veekappides ööbimist, siis see oli probleemiks enne. Nüüd, kui ehitasime veekappide sisutuse ümber nii, et kappi tekkis vahesein, siis sinna sisenemine on puht füüsiliselt võimatu,» kommenteeris Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts.
«Kui asotsiaalsed inimesed peaksid kuidagiviisi kliente häirima või käituma ebaviisakalt, on klienditeenindajal alati võimalik turvafirma välja kutsuda,» selgitas Pauts ja toonitas, et kuna tegu on inimestega, saab nendega sõbralikult vesteldes alati ka probleemile lahenduse ning ei näe mõtet karmimateks võteteks.
Üldiselt ütleb Statoil, et nende teenindusjaamades kodutud enam probleeme ei valmista.
Hea lugeja, jaga kommentaariumis ka oma kogemusi teemal ja paku välja lahendusi, kuidas probleemile lahendus leida!