Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Toidutalumatus sunnib restorane kliendi soovidega kohanema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Laktoosivaba toit.
Laktoosivaba toit. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Pealinna restoranipidajad peavad järjest rohkem Tallinnat väisavate põhjanaabrite toitumise erisoovidega arvestama. Üheks uueks teemaks siinkohal on gluteeni- ja laktoositalumatus, aga ka järjest enam populaarsust koguv taimetoitlus.

Eesti Restoranide Liidu esindaja ja Sparkling Groupi üks omanik Kalev Tanner ütleb, et eraldi menüüd restoranikülastajale ühegi nimetatud grupi jaoks üldiselt kaante vahel ei ole, kuid klientide erisoovidele püütakse alati võimalusel vastu tulla.

«Lihtsam on kliendi erisoove arvestada, kui restoranikülastaja juba eelnevalt oma toidutalumatusest teada annab. Nii kooskõlastatakse menüü juba enne külastust,» räägib Tanner võimalustest, kuidas restorani köögipoolele rohkem aega ettevalmistuseks anda.

Taimetoitluse puhul aga võib olla tegu erinevate vormidega. «Selles osas oleme Sparklin Groupi restoranides paindlikult reageerinud ja soovi korral lihtsalt mõne toiduaine ära jätnud või välja vahetanud,» edastas Tanner, kelle hinnangul laieneb see valdavalt kõigile Tallinna restoranidele.

Toidutalumatust esineb viimasel ajal restoraniärimehe sõnul aga järjest enam. «Eriti gluteeni- ja laktoositalumatust. Rohkem on seda märgata meie põhjanaabritest külastajate puhul,» lisas Tanner.

Tagasi üles