Tihe süžee esitab lavakujundusele kõrged nõudmised. Fantaasiamaailma elustamiseks on kasutatud nii tavapäraseid (vesi on looklev sinine riie) kui ootamatumaid lahendusi (jäätükkideks ruudukujulised valged lõuendid). Kujundlikkust on palju ja ka vaataja peab pidevalt pingutama, et koha, aja ja tegelaste muutustega kohanduda.
Vaatajana oleksin oodanud palju enam enda loo sisse tõmbamist, et tegevust ja liikumist olnuks kõikjal ümberringi. Praeguses lahenduses on publik ja lava selgelt eraldi ning segi neid ka ei aetud.
Et etendust tuleb jälgida, kõrvaklapid peas, pole tühipaljas efektitsemine. Suures ruumis koos publikuga ringi liikudes oleks akustikaga muidu ilmselt suuri raskusi olnud, teisalt andis see märksa suuremad võimalused ka heliefektide tekitamiseks.
Juba fuajees, kui kõrvaklapid kätte jagati, kostis sealt merekohin, mis aitas juba enne etenduse algust õigele meeleolule kaasa. Kuivõrd lava ja publiku vahel oli üpris suur distants, siis nende otse kõrva kostev jutt tekitas omamoodi lähedustunde.
Romaani dramatiseeringu tekst on tihe, koosneb lühikestest dialoogidest ega paku just kõige suuremat naudingut. Olid üksikud vahvad leiud, näiteks läbiva motiivina Conseil’ õppetükid kalade, merede jne liikidest, millesse viimases stseenis pikitud eesti huumor (laineliikide loetelusse lisatud «Kaika Laine, Mägi Laine, kunagi oli Jänes Laine») pälvis täiskasvanud publiku tänuliku naerupahvaku.
Põnevaim vaatemäng on jäetud etenduse lõpustseeni, kui avaneb Lennusadama tagaseina kattev hiigelluuk. Kolme vabaks saanud mehe siluetid esietenduseõhtuses lumetuisus valgustatud Suure Tõllu poole kaugenemas on tõesti meeliülendav vaatepilt.
Lahkudes jääb hinge siiski üsna segane tunne, sest sisu jäi põnevale atmosfäärile paraku kõvasti alla.
Jules Verne, «20 000 ljööd vee all»
Dramaturg Ingel Undusk, lavastaja Vahur Keller, kunstnik Jaanus Laagriküll, helilooja Liina Kullerkupp, valguskunstnik Triin Rahnu
Osades Anti Kobin, Tarmo Männard, Andres Roosileht, Riho Rosberg, Lee Trei jt
Esietendus 3. märtsil meremuuseumi Lennusadamas