Pääsküla elaniku silma riivab raudteejaama äärde püstitatud võrkaed, sellele paigaldatud kolm rida okastraati on tema meelest aga juba täielik jubedus.
Raudteele kippujaid takistab üliterav okastraat
«Pääsküla raudteejaama perrooni lähedusse on selle nädalaga püstitatud umbed kahe meetri kõrgune võrkaed, arvatavasti eesmärgiga takistada juurdepääsu perroonile ja perroonilt ära keelatud kohtadest, et suunata inimesed kasutama ainult ametlikku raudteeülekäiku,» rääkis anonüümsust palunud Pääsküla elanik.
«See võrkaed iseenesest rikub vägagi silma, kuid see pole põhiline. Nimelt on mingil põhjusel otsustatud, et liikumist tuleks takistada mitte ainult võrkaiaga, vaid okastraadiga. Aia sisse on installeeritud kolm rida okastraati,» lisas ta.
Mehe arvates on tegemist «Razor» tüüpi okastraadiga. «Seda okastraati kasutatakse suure turvariskiga kohtades nagu lennuväljad, vanglad, sõjaväebaasid ja kohad, kus on vajalik maksimaalne kaitse ja võimaliku sissetungi ärahoidmine,» kõlab tutvustus tootja kodulehel.
«Ma pole küll eriti palju ringi liikunud teistes raudteejaamades, aga minu jaoks on igatahes äärmiselt ebameeldiv ja üllatav, et inimeste suunamiseks õiges kohas teed ületama kasutatakse kangemat tüüpi militaartaseme okastraati. Miks on lisaks aiale vaja veel sinna külge kolm rida okastraati? Kes iganes juhtub sinna aia vastu kasvõi kogemata, end või oma riided ka katki teeb. Rääkimata loomadest ja lindudest,» kurtis Pääsküla elanik.
Eesti Raudtee haldusosakonna juhataja Raivo Tauk ütles, et kõnealune okastraat on küll ebameeldiv, kuid praegu ainuvõimalik lahendus selleks, et raudteele minekut takistav võrkaed tervena püsiks.
«Vandaalitsemist ja lõhkumist on nii palju, et see okastraat on ainus, mis vandaale natuke tagasi hoiab. Meil on ka Tehnika tänava ääres võrkaed ja seda lõigati alguses kogu aeg katki. Seal ei saanudki seda asja muud moodi pidama, kui tuli kolm rida okastraati paigaldada. Nüüd oleme seda ka mujale pannud, et vandaalitsemisi ära hoida,» rääkis Tauk.
Ta selgitas, et tegemist on NATO standardile vastava okastraadiga, mida ei saa tavaliste tangidega läbi lõigata. «Selleks on vaja spetsiaalseid vahendeid. Võrkaed on ise nii nõrguke, et selle võib isegi tavaliste kääridega puruks lõigata. Okastraat hoiab lõhkumised ära», kinnitas Tauk.
Ta rääkis, et kuna uued rongiooteplatvormid on üsna madalad, siis inimesed hüppavad platvormilt suvalises kohas maha ja ületavad raudtee vales kohas. See probleem olevatki just Pääsküla jaama juures väga terav. Tauk lubas sealse aia siiski üle vaadata selle pilguga, et kas päris ülekäigukoha kõrval peab ikka kolm rida okastraati olema.
Nõmme linnaosavanem Erki Korp käis samuti kohapeal aeda üle vaatamas ja okastraati käega katsumas. «Ma ütleksin, et see traat pigem aitab üle aia ronida, kui et takistab seda. See on mõeldud eelkõige selleks, et aiavõrk ka paari aasta pärast pingul oleks ja ei vajuks lõdvaks ja lössi, nagu mitmel pool näha on,» ütles Korp.
«Kui keegi vastu aeda läheb ja endale viga teeb, siis see on tema enda süü. Kui näiteks inimene kõnnib tee ääres ja jääb auto alla, siis me ei hakka ju sellepärast autosõidu ära keelama,» lausus linnaosavanem. Ta soovitas vaadata kogu asja uue pilguga suve lõpus, kui aia ümbruses on tehtud ka haljastustööd ning kogu jaama ümbrus on korda saanud.