Tallinna tehnikakõrgkooli rajatiste õppetooli juhataja Priit Willbachi sõnul on meie teedehoidu alarahastatud ning otsustajad ei mõtle tulevikule.
Õppetooli juht: teedeehitusel ei mõelda tulevikule
Willbach ütles, et teedeehitusel ei ole mõeldud piisavalt tulevikule, mistõttu võivad esialgu odavad lahendused hiljem kalliteks osutuda, vahendab ERR Uudised.
«Tõesti püütakse leida odavam pakkumine, aga 30 aasta pärast osutub see odavam pakkumine võib-olla kõige kallimaks,» sõnas Willbach, kelle hinnangul on probleem ka selles, et kellelgi ei ole väga täpset ülevaadet kõikidest ja eriti kohalikest teedest.
Willbachi sõnul on tehtud eksperthinnang, mille järgi võib aastas keskmiselt 400 miljonit eurot teehoiule kuluda ja kuigi uute meetoditega õnnestuks seda summat vähendada, oleme me kümme aastat ajast maas ja teehoidu on alarahastatud.
«Kui me vaatame katendite vanuseid, see on kõige iseloomulikum näitaja, siis põhiteedel, kus me oleme palju raha pannud, on see 13 aastat ja 15 on norm,» rääkis Willbach ja lisas, et tugiteed, kõrvalteed ja kohalikud teed hakkavad varsti ületama 30 aasta vanusepiiri, aga ühe tee eluiga ongi 30 aastat.