Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Nii sündis modernne õudusfilm

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Need, kes Alfred Hitchcockist veel midagi ei teadnud, saavad nüüd teada, ja need, kes midagi temast juba teadsid, saavad tänu Anthony Hopkinsile ehk teada mõne uue eluloolise fakti.
Need, kes Alfred Hitchcockist veel midagi ei teadnud, saavad nüüd teada, ja need, kes midagi temast juba teadsid, saavad tänu Anthony Hopkinsile ehk teada mõne uue eluloolise fakti. Foto: Kaader filmist

Alfred Hitchcock, eluloofilmi «Hitchcock» nimikangelane, olevat oma intervjuus teisele kuulsale filmilavastajale François Truffaut’le pihtinud, et võti tema filmide populaarsuse mõistmiseks seisneb selles, et ta muudab pealtnäha ebasümpaatsed tegelased mõistetavaks ja publik hakkab neile kaasa tundma.

Ebaselged karakterid, olgugi et pealtnäha positiivsed ja sümpaatsed, võivad aga vaatajais vastupidiselt tekitada seletamatut hirmu. Sellega teenis lavastaja endale ka hüüdnime «pinevusemeister». Seda oli Hitch (armastatud lühend tema täispikast nimest – H. J.) nii töös kui ka eraelus, lastes oma abikaasal Almal sageli pikalt küpseda teadmatuses, mida mees temast mõtleb või arvab.

Suurepärase inimesetundjana polnud Hitchcock meister mitte ainult filmide lavastamises, vaid ka nende turustamises. Näiteks lasi ta enne «Psühho» võtteperioodi korjata raamatulettidelt kõik vastselt poodidesse jõudnud Robert Blo­chi samanimelised romaanid, et publik poleks teadlik filmi finaalist.

Märksõnad

Tagasi üles