Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Sotsiaalministeerium: vajadusel peab õpetaja otsustavalt sekkuma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Margus Ansu

Sotsiaalministeeriumi laste ja perede osakonna laste õiguste juhi Tõnu Poopuu sõnul ei vasta tõele väide, et õpetaja ei tohi füüsiliselt sekkuda enesekaitseks ega kakluse lahutamiseks.

Sotsiaalministeeriumi laste ja perede osakonna laste õiguste juhi Tõnu Poopuu sõnul on oluline teha vahet sekkumisel abistamise või siis karistamise eesmärgil: «Viimane ei ole tõesti lubatud, sest võib ohustada lapse vaimset, emotsionaalset või füüsilist tervist.»

«Lisaks annab füüsilise karistamise kasutamine lapsele kogemuse ja teadmise, et füüsiline vägivald on lubatud probleemi lahendamise viis. Selline sõnum on vale,» rääkis Poopuu.

Ta selgitas, et kui laps ohustab oma käitumisega ennast või teisi, siis on kooli personal kohustatud lapse enda või teiste ohutuse ja üldise korra tagamiseks kasutusele võtma vajalikud meetmed.

«Muuhulgas vajadusel katkestama tunnis õppetegevuse, eemaldama õpilase klassist, kutsuma abi või eriti äärmuslikus olukorras ja ainult õpilase või teiste ohutuse tagamiseks sekkuma otsustavalt,» lisas Poopuu.

Viimane tähendab ka kaklevate õpilaste füüsilist lahutamist, ennast ohustava käitumise või muu isiku vastu suunatud ründe peatamist.

Ta rõhutas, et kooli personal peab omama vastavat ettevalmistust, teadma ja oskama kasutada erinevaid tehnikaid ning tundma lapse arengupsühholoogiat. Koolis peavad olema kehtestatud vastavad sisereeglid eriolukorras käitumiseks.

«Koolis mistahes vägivaldse käitumisega toime tulemiseks on vaja eeskätt panna suuremat rõhku ennetavatele tegevustele,» märkis Poopuu. «Kui tuleb tegeleda tagajärgedega (vägivaldseks muutunud olukorraga), siis selleks peavad koolis või muus lastega töötavas asutuses töötajad saama eriettevalmistust.»

Poopuu sõnul on õpetajakoolituse oluline osa, et lisaks ainekavas ettenähtu edasiandmisele peab olema oskuste tõstmine õpilastega suhtlemiseks ja väga erinevate olukordadega toimetulemiseks.

«Lisaks peab olema tagatud vajaliku tugipersonali kättesaadavus (psühholoog, sotsiaalpedagoog) ja asutuse sisene koostöö ja kompetentne nõustamine õpetajatele,» märkis Poopuu.

Tagasi üles