«Praeguse seisuga ei ole Eestil FIAst midagi tahta, kõigepealt tuleb omal asjad kodus korda teha,» ütles ainsa eestlasena autoralli MM-etapil võidutsenud Markko Märtin kolmapäeval Autolehes ilmunud intervjuus. «Meil ei ole autospordiliitu sisulises tähenduses, on mõned inimesed, kel leidub rohkem või vähem huvi seal toimetada, aga süsteem puudub.» Valusad ja karmid sõnad, kuid asjadesse süvenedes on Märtini öeldu õigsuses raske kahelda.
Tellijale
Märtinist, intriigidest, langusest ja lootusest tõusta
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üha kaugemaks jääval nõukogude ajal oli autosport Eestis populaarne, tippe jagus rallisõitu ja ringrajale ning publikust polnud kunagi puudust. Praeguseks on sellest kõigest järel vaid varemed – rallipublik kuivab kokku ning ringrajale satub veel vähem inimesi, enamik sõitjatest on aga rahakad mehed, kelle jaoks tegemist lihtsalt põneva hobiga. Päris tippu pürgivad vaid üksikud ning tihti lõppevad needki püüdlused võimaluste puudumisega.