Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Vello Lõugas: lõpuks sain välitöödeks sooja mundri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vello Lõugas eelmisel reedel Viru tänaval tööhoos.
Vello Lõugas eelmisel reedel Viru tänaval tööhoos. Foto: Peeter Langovits

Tallinna transpordiameti peaspetsialist, alles hiljuti kohtuotsuse põhjal tööle ennistatud Vello Lõugas sai eelmise neljapäeva õhtul endale lõpuks soojad riided ning käib iga päev välitöödel, mida transpordiameti juhid talle hommikuti annavad. Reedel pidi ta näiteks Viru tänava alguses parkimist kontrollima ja seaduserikkujaid pildistama.

Täpsemalt oli transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa allkirja kandvas töökäsus kirjas, et Lõugas peab abistama peatujaid ja parkijaid Viru tänaval Pärnu maantee ja Aia tänava piirkonnas ning juhtima liikluskorralduse eirajate tähelepanu nende eksimustele. Kõik peatumis- ja parkimiskorra juhtumid tuleb üles pildistada ning fotol peab olema näha sõiduki registreerimisnumber.

Reede hommikul kell üheksa väljuski Lõugas transpordiameti ruumidest Vabaduse väljak 10 hoones ning võttis suuna Viru tänava alguse poole. Seekord oli tal endisest mugavam päevakäsku täitma hakata, sest neljapäeval oli amet talle soojad riided muretsenud.

«Igal hommikul antakse mulle uued käsulauad ning õhtuks pean raporti kirjutama,» selgitas transpordiameti liikluskorralduse osakonna endine juht ja pärastine peaspetsialist oma tööülesandeid. «Iga päev tuleb mul teha välitöid. Vahel tunnen end justkui hernehirmutisena. Hommikuti transpordiametist väljudes teen alati pildi Vabaduse väljaku suurest ekraanist, kus on kirjas kellaaeg ja õhutemperatuur ning märgin need andmed õhtusesse raportisse.»

Soojad riided ostis transpordiamet Lõugasele pärast seda, kui mees keeldus külma ilmaga tänavale minemast, toetudes seejuures töötervishoiu ja tööohutuse seadusele. Enne seda oli talle eraldatud eririietus vaid Lõugase nimega kollane helkurvest. Mees ise on isegi uhke selle üle, et tõenäoliselt on ta ainuke transpordiameti töötaja, kellel on omanimeline helkurvest.

Viru tänava poole liikudes mainis Lõugas, et töökäskude järgi võib ta külma ilmaga teha iga kahe tunni tagant kümneminutilise pausi ja siseneda sooja ruumi. Külmatunde tekkimisel võib ka tihedamini end soojendada. Loomulikult on lõunapaus ette nähtud.

Lõugas ütles, et igal õhtul kirjutab ta tööpäevast aruande ning paneb sinna juurde pildid autodest, mis peatusid või parkisid vales kohas või sõitsid bussirajal. Selle materjali põhjal loomulikult ühtegi sõidukijuhti trahvida ei saa.

«Eks tuleb igasuguseid asju ette,» meenutas Lõugas eelmiseid tööpäevi. «Näiteks ühel päeval tuli Solarise juures minu juurde kepiga vanahärra ja ütles, et Estonia juures põleb roheline tuli liiga lühikest aega. Kui ta siis nägi, et roheline hakkab lõppema, haaras kepi kaenlasse ja jooksis üle tee.»

Lõugas kinnitas, et kolmest kohtuastmest läbi käinud menetluse tulemusel pidi transpordiamet tühistama tema töölt vabastamise käskkirja, kuna tema niinimetatud süütegude kohta ei olnud ühtegi vettpidavat tõendit.

Tööle ennistati ta peaspetsialisti ametikohale ligi 1500 suuruse brutopalgaga, aga sisuliselt teeb abitöid, mis ei vastavat tema haridusele ega kvalifikatsioonile. Kohus on otsustanud ka selle, et töölt eemal oldud aja eest peab transpordiamet Lõugasele palga kompenseerima. Summa on praegu täpsustamisel, eemal oldud aeg oli umbes kaks aastat. Ametist ta omal soovil lahkuda ei kavatse, püssirohtu pidavat tal veel küllaga jätkuma ning ta tahab kohtu kaudu saada õiguse, et tal oleks võimalus oma endisi tööülesandeid täita.

Tagasi üles