Üldse kasvaksid Kranichi hinnangul kogu ettevõtte kulud transpordile. «Kõige olulisem on aga see, et meie klientide jaoks muutub kogu ettevõttega suhtlemise protseduur keerukamaks ja kulukamaks.»
«Ettevõtte ebaefektiivsemaks muutmisega väheneksid ka dividendimaksed riigieelarvesse - Eesti Loto on riigile kuuluvatest ettevõtetest suuruselt kolmas dividendimaksja,» lisas ettevõtte juht.
«Loomulikult oleks lahenduseks Eesti Loto pealinna esinduse säilitamine, nagu seda on teinud nii meie rootslastest kolleegid või näiteks kodune haridusministeerium, aga mis siis peale näilikkuse kogu asja mõte oleks? Kulud ju kasvavad, aga teenuse kvaliteet mitte,» leidis Kranich.
Koostööpartneritena, kelle lähedalolek Eesti Lotole on oluline, loetles ta peale klientide ka lotosaateid tootva ja edastava telekanali (tänase seisuga Kanal 2); kiirloto piletite ja arvloto terminalipaberi rullide ladustaja; severimajutuse pakkuja, suurematest edasimüüjatest kaupluseketid; turunduspartnerid ning siseministeeriumi, kelle töötajad on loosimiskomisjoni juures vaatlejateks ja teostavad järelevalvet.
Eksperimente ka Skandinaavias
Seedri ideed laiemalt kommenteerides nentis Kranich, et riigiasutuste kolimine pealinnast välja pole uus idee ja samalaadseid eksperimente on tehtud mitte ainult Eestis, vaid ka Skandinaavias.
«Näiteks Rootsi lotofirma peakontor koliti omal ajal valitsuse otsusega Stockholmist koguni Visbysse Gotlandi saarel. Tagajärg on paraku see, et Stockholmi kontor ei kadunud kusagile ja suurem osa tegevusest toimub endiselt pealinnas, kus asuvad nii koostööpartnerid kui märkimisväärselt rohkem kliente kui Gotlandil. Ainuke märkimisväärne muutus on mõne Svenska Speli töötaja hinnangul ettevõtte kulude kasv ning firmasisese kommunikatsiooni halvenemine,» lausus Kranich.
«Tõenäoliselt on võimalik leida ettevõtteid ja asutusi, kelle suhe klientidega ei ole nii vahetu ning võib juhtuda sedagi, et kliendid asuvadki mõnes pealinnast väljaspool asuvas tõmbekeskuses, kuid enne sedalaadi otsuste langetamist oleks kõigepealt vaja põhjalikult tutvuda iga ettevõtte ja asutuse tööga ning ennekõike analüüsida näiteks haridusministeeriumi juba toimunud kolimise efektiivsust ja tagajärgi ning muuhulgas õppida ka naabrite kogemusest,» soovitas ta.
«Muidu võib juhtuda, et järgmiseks teeb keegi ettepaneku kolida Eesti Energia Narva, sest elektrijaamad on ju seal ja kaevandused ka kohe kõrval - ma loodan, et selle ettepaneku peale te vähemalt muigasite,» lõpetas Kranich.