Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Elektriraudtee alustab uute rongide sõidukatsetusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriraudtee uus rong.
Elektriraudtee uus rong. Foto: Mihkel Maripuu

Elektriraudtee alustab järgmisel nädalal sõidukatsetusi kahe elektri- ja ühe diiselrongiga, mis eelmise aasta lõpus Tallinna saabusid.

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste ütles Postimehele, et kaks firma Stadler uut elektrirongi ja üks diiselrong on praegu depoos katsetustel, kuid juba järgmisel nädalal hakkavad need ka raudteel liikuma ja sõidukatsetusi läbima.

Kaareste sõnul saabuvad uued rongid Eestissse ükshaaval. Kõik 18 elektrirongi peavad kohal olema tänavu novembris, 20 diiselrongi aga 2014. aasta suveks. Liinile lähevad esimesed rongid hiljemalt tänavu 28. juunil ehk vähem kui poole aasta pärast.

Praegu ringi sõitvate vanade rongide müük ei ole Elektriraudteel eriti edenenud. Kaareste sõnul üritatakse siiski edasi ning loodetakse rongid maha müüa kas Lätti, Gruusiasse või kuhugi mujale.

Raudteeliiklusega kaasnevate võimalike ohtude vähendamisega tegeleva firma Operation Lifesaver Estonia (OLE) juhatuse esimees Tamo Vahemets ütles, et jõulukampaania käigus paigutasid nad oma bänneritele ja reklaamidele ka niisuguse hoiatuse, et tulemas on uued rongid, mis sõidavad väga kiiresti ja vaikselt. See tähendab, et raudtee ületamisel peavad nii jalakäijad, jalgratturid kui autojuhid olema senisest palju tähelepanelikumad, et mitte möödatuhiseva rongi alla jääda.

«Meie jõulukampaania ei olnud küll otseselt seotud uute rongidega, kuid esimest korda märkisime ära, et kiired rongid on tulekul ning inimesed peaksid sellele mõtlema, kui raudteeülesõidule lähenevad,» ütles Vahemets. «Juba järgmisel nädalal algavad rongide testimised ja kiirused võivad ulatuda kuni 160 kilomeetrini tunnis. Aasta teises pooles hakkavad aga niisugused rongid juba pärisliikluses olema.»

Vahemetsa sõnul tähendab see, et rongid lähenevad nii jalakäijatele kui autodele ülesõitudel oluliselt kiiremini kui praegu ning sellega tuleb igal juhul arvestada. Kui tõkkepuu alla langeb, siis ei lähe rongi saabumiseni enam mitu-mitu minutit, vaid raudruun on kohe kohal.

OLE alustab uue, otseselt rongide kiirusega seotud kampaaniaga aprilli lõpus, kui toimub ka raudteeohutuse nädal. Selleks ajaks töötatakse Vahemetsa sõnul välja ka just kiirusele suunatud reklaammaterjalid ja sõnumid.

«Uued rongid on nii väliselt kui sisemuse poolest ilusad, aga ohutus on see, mis tahab natuke järeleaitamist,» ütles Vahemets. «Uued ooteplatvormid muudavad rongisõidu kindlasti senisest mugavamaks ja Eesti Raudtee ehitab ka raudtee äärde aedasid, kuid igale poole ei ole veel jõutud. Rongide kiirus ja vaikus on meie jaoks praegu uued asjad ning sellele tuleb inimeste tähelepanu juhtida. See on muidugi hea, et uued rongid on oranži värvi ning paistavad kaugelt silma.»
 

Tagasi üles