Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Enel Mägi: digiranits - koolilapsele kergem ja riigile raskem kanda?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Enel Mägi
Enel Mägi Foto: Terje Lepp

Kuidas muuta e-koolikott mõtteharjutusest reaalsuseks? Tiigrihüppe Sihtasutuse juhataja Enel Mägi esitab neli alussammast, millele uuenev Eesti kooliharidus peaks tuginema.

Ühel hiljutisel nõupidamisel rääkis infotehnoloogiasektoris töötav vanaisa innustunult, mida kõike tema nelja-aastane lapselaps tahvelarvutiga teha oskab. Teine, haridusvaldkonnas leiba teeniv isa avaldas selle peale lootust, et ehk õpib jumala abiga see laps mingil hetkel siiski ka lugemise ja kirjutamise ära.

Õigus on mõlemal. Kuid nende kahe vaatenurga vastandamine ei aita meid lahenduse leidmisel kuigi kaugele. Küsimus tuleks püstitada hoopis, kuidas maksimaalselt ära kasutada nüüdisaegseid tehnoloogiaid selleks, et õppimine ja õpetamine oleks loov ning tulemuslik. Praktikas tuleb leida vastus nende võimaluste ja oskuste viimiseks kõigi õpilaste ja õpetajateni.

Tagasi üles