«Momendil on siiski olukord üheselt selline, et kui nõuti, et pakutav tramm oleks viie uksega, siis Stadler pakkus nelja uksega trammi või alternatiivina viie uksega trammi, mille uste mõõdud ei olnud vastavad. Kliimaseadme all ei saa vastavalt vaidlustuskomisjoni otsusele mõista seda, mida Stadler kirjeldab kui «cool the wagon by supplying fresh air from outside...», selgitas Tallinna Linnatranspordi ASi esindaja Alar Urm ning lisas, et Stadleri poolt Tallinnale pakutud trammid ei vastanud viiele hanketingimusele
Stadler Bussnang AG suhtekorraldaja teatas eile, et Linnatranspordi AS rikub hankelepingu sõlmimiseks valmistudes seadust. «Stadleri seisukoht, et Tallinna Linnatranspordi AS rikub seadust, ei ole õige. Ei ole tõsi, et hankelepingu sõlmimise kavatsemine on seaduserikkumine. Iga hankemenetluse eesmärk ongi lepingu sõlmimine,» lausus Urm.
Ta selgitas, et pooleliolevas riigihankemenetluses on Tallinna Linnatranspordi AS ja ka riigihangete vaidlustuskomisjon leidnud, et Stadler Bussnang AG (Stadler) esitatud pakkumus on mittevastav. «Selles Stadleri jaoks üsna lootusetus olukorras avaldas Stadler meediale hankemenetluse kohta puudulikku teavet ja soovib saavutada uue hankemenetluse korraldamist,» väitis Urm.
Ta rääkis, et Stadleri esindaja on telefonitsi teinud trammihanke projektijuhile ettepaneku hanke tühistamiseks, ähvardades vastasel korral hankemenetlust kohtuvaidlusega pikaks ajaks pidurdada ja lubades esitada järgmises hankes juba hanketingimustele vastava pakkumuse.
«Stadler ja CAF on rongide ja trammide valmistajad, kelle vahel on tugev konkurents ja nad takistavad sellest tulenevalt teineteise tegevust. Enda huvi kaitsmisel hankija süüdistamine ja kaebuste esitamine on harilik. Stadler soovib saavutada hanketingimuste muutmist endale soodsas suunas,» rääkis Urm.