Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Vaidlus kopterite üle

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kopter Agusta Westland-139.
Kopter Agusta Westland-139. Foto: Toomas Huik

Eile esitas valitsus aruande tehtud ja tegemata töödest 2012. aastal. Muu hulgas oli töö­plaani aruandes ka nenditud: «Viibinud on riigi lennuvahendite analüüsi ja ettepanekute esitamine valitsusele.»

Sisuliselt on tegu juba väga vana teemaga, millest erinevatel tasemetel heietatud aastaid, ehk siis on küsimus selles, kas ja kuidas oleks võimalik ühendada Eesti riigis hetkel erinevate ametkondade vahele laialipillutatud õhusõidukid.

Praegu on meil olemas kaitseväe koosseisus olev õhuvägi oma väikeste ja üsna abitute Robinson-kopteritega, millega pole suurt muud teha kui metsas ära eksinud marjulisi otsida. Lisaks sellele on õhuväel muldvana AN-2 lennuk ja vahel on renditud õppelendudeks ka treeninghävitajaid.

Politsei- ja piirivalveametil (PPA) on uuemad ja võimsamad riistad – kolm AgustaWestland AW-139 kopterit. Nendega on olnud omad mured, ka Postimees on korduvalt kirjutanud, kuidas need kopterid ei lenda, sest on hoolduses või remondis, juhtunud on sedagi, et kõik kolm on olnud korraga rivist väljast.

Mingi kopter on jäänud veel ka keskkonnaministeeriumi bilanssi ja võib-olla on kusagil veel midagi. Kokkuvõttes on aga igaühel omad mured ja Eesti riigi lennuvõimekusega on täpselt nii nadid lood nagu on.

Tagasi üles