Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Tallinn tahab trammihanke kohtu abil lõpule viia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
CAFi toodetud tramm Edinburghis. CAFi trammid sõidavad veel näiteks Bilbaos ja Amsterdamis.
CAFi toodetud tramm Edinburghis. CAFi trammid sõidavad veel näiteks Bilbaos ja Amsterdamis. Foto: CAF

Tallinna Linnatranspordi AS taotleb ringkonnakohtus, et tühistataks esialgse õiguskaitse määrus, millega halduskohus keelas lepingu sõlmimise Tallinna trammihanke võitjaks tunnistatud ettevõttega.


Tallinna halduskohus keelas 13. detsembril, pärast seda, kui riigihangete vaidlustuskomisjon oli 10. detsembril tunnistanud Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarrile S.A (CAF) pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise otsuse kehtetuks, esialgse õiguskaitse korras hankijal hankelepingu sõlmimise.

Tallinna Linnatranspordi AS taotles eile õhtul kohtult lepingu sõlmimise keelu tühistamist ja luba allkirjastada leping Tallinna trammihanke võitjaks tunnistatud CAF-iga. «Meie advokaat on esitanud ringkonnakohtusse taotluse selle otsuse tühistamiseks,» kinnitas Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm, kes ei soovinud asja pikemalt kommenteerida.
Stadler Bussnang AG müügijuht Stan Skalski ütles, et trammihanke tulemuste kehtetuks tunnistamise otsust põhjendades tõi riigihangete vaidlustuskomisjon välja rea tehnilisi puudujääke CAF-i pakkumuses.

«Vastavalt hankedokumentidele ei tohi trammi maksimaalne lubatav täismass ületada 70 tonni. Riigihangete vaidlustuskomisjon tegi vajalikud arvutused ja jõudis järeldusele, et CAF-i poolt pakutud trammid ületavad täismassipiirangut. Lisaks ei pakkunud CAF hankedokumentides nõutud põrandaküttesüsteeme, mis välistaksid talvel trammipõranda jäätumist. CAF-i pakkumus ei sisaldanud ka päevatulesid, mis on trammide opereerimiseks Eestis kohustuslikud,» loetles Skalski konkurendi pakkumise puudusi.

Stadleri esindaja sõnul tähendaks selliste puudustega lepingu sõlmimine lisaks tõsistele juriidilistele ning eetilistele probleemidele ka märkimisväärseid riske reisijate ohutusele.

Tallinna Linnatranspordi AS kuulutas tänavu juunis välja riigihanke Tallinna uute trammide otsmiseks 4. liinile. Hanke eeldatav maksumus on 44,25 miljonit eurot. Hankel soovisid osaleda kaks pakkujat – Stadler ja CAF. Tallinna Linnatranspordi AS tuvastas Stadleri pakkumise mittevastavuse ja lükkas selle tagasi, kuid firma ei olnud sellega nõus ja esitas vaidlustuse.
 

Tagasi üles