Noorte, nagu ka vanemate inimeste karjääri planeerimine peaks koosnema kolmest sammust: kes olen mina, mis on võimalused, kuidas neid saada. Kahjuks kooliharidus väga palju inimeseks olemise oskusi ei lihvi ja alust väga põhjalikule enesetundmisele ei pane. Selleks peaks meil õppekavas olema märksa enam praktilist psühholoogiat, väärtuskasvatust, eetikatunde jms.
Tellijale
Tiina Saar: kolm hädavajalikku sammu karjääri planeerimisel
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hea, kui noortel on hobisid, nii füüsilist pingutust nõudvaid kui loovaid, mis õpetavad end erinevate nurkade alt vaatama. Tore, kui neil oleks avar silmaring ja suur lugemus. Nii kaua kui töökogemusi ette näidata pole, mängibki rolli kooliaja aktiivsus: kas osalesin projektides, töötasin koolivaheaegadel, olin kaasatud heategevusse jms. Head tulemused ainetes on samuti argument, mida tasuks CVsse märkida. Lisaks kõik valikained. Samuti on oluline hobid põhjalikumalt lahti kirjutada, sest need on sageli kõnekad.