Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Vajadusel pannakse liinidele busse juurde

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vahel on Tallinna liinibussid väga täis.
Vahel on Tallinna liinibussid väga täis. Foto: Peeter Langovits

Tallinna mõnele bussiliinile on juba sõidukeid juurde pandud, et kõik sõitjad ikka peale mahuksid, ning tehakse seda edaspidigi. Ilmselt tekib selleks suurem vajadus pärast järgmise aasta 1. jaanuari, kui tallinlased saavad ühissõidukites tasuta sõita.

Tallinna Linnatranspordi AS-i linnaliinide juhataja Raivo Karolin ütles Postimehele, et tavaliselt annavad liiga täis bussidest teada juhid ise, kuid viimasel ajal ei ole niisuguseid signaale laekunud.

Kommenteerides Postimehe ühe lugeja kurtmist, et hommikustel tipptundidel on Lasnamäe liinide 67 ja 68 bussid väga täis, ütles Karolin, et nendel liinidel sõidavad bussid väga tihti, aga kui mõni ühissõiduk tehnilistel põhjustel vahele jääb, siis võib tõesti palju inimesi koguneda.

Samas mainis Karolin, et linnas on vajadusel ühele või teisele liinile ikka busse juurde pandud.

«Üks kitsaskoht on näiteks liin 36, kuhu oleme lõõtsbusse juurde pannud, sest tipptundidel on need sõidukid väga täis,» ütles ta. «Ka teistel liinidel oleme sama teinud, kui vajadus on tekkinud. Jaanuarist on kavas liinidele busse lisada, kuid konkrteesemalt ei tahaks seda kommenteerida, sest lõplikult ei ole kõik veel paigas.»

Probleemne pidavat olema ka Lasnamäega ühendust pidav 54. liin, mille bussid tiirutavad kesklinnas ning kui seal liikluses mingi tõrge tekib, on bussidel graafikust kinnipidamisega raskusi. Seoses ehitustöödega Peterburi teel on probleeme samuti 15. liiniga.

Karolini sõnul tuleb pärast tasulise sõidu algust rohkem jälgida, kuidas inimesed liiguvad. Praegu kasutatakse küll ka loendureid, kuid ühispiletite kasutamine annab ilmselt rohkem infot.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul ei ole temani jõudnud infot liiga täis busside kohta, samuti ei ole tal ka oma alluvatega sel teemal juttu olnud.

«Selge on aga see, et kus hakkab lõhki minema, sinna tuleb mahtu (ühissõidukeid – toim.) juurde panna,» ütles Harjo.

Ta lisas, et praegu ei tea keegi, kui palju sõitjaid järgmise aasta algul juurde tuleb, kuid transpordiamet on ühistranspordi kasutajate arvu kasvuks valmis. Kui järgmisel aastal võtta ühiskaartidest lähtuva info põhjal vastu mingeid otsuseid, siis tuleks kõiki sõitjaid kohustada oma sõit registreerida. Praegu võivad näiteks 65-aastased ja vanemad seda mitte teha, kui neil on nende vanust tõendav dokument kaasas.

Transpordiameti sõitjateveo osakonna juhataja Udo Ots ütles, et aeg-ajalt tuleb liiga täis busside kohta teateid küll, aga enamusel juhtudel on see seotud mingite tõrgetega liikluses ning sel juhul on ühissõidukid loomulikult ülerahvastatud. Ta lisas, et inimeste arusaamad täis bussidest on ka erinevad – mõned on juba siis pahased, kui ei saa istuda.
 

Tagasi üles