Tallinna transpordiameti töötaja kinnitusel kavandab amet tänavu suvel ühissõidukite liikluses enneolematuid kärpeid, linnavalitsuse teatel on tegemist vaid igasuvise sõidugraafikute hõrendamisega.
Ühissõidukiliikluse hõrendamise kohta tuleb vastukäivaid teateid
Töökoha kaotamise hirmus anonüümsust palunud ametniku sõnul pääseb kõige väiksemate kärbetega bussiliiklus. Busside graafikuid harvendatakse vaid pisut rohkem, kui igal suvel. Trammide ja trollide pealt aga tahab linn päris kõvasti kokku hoida ja elektritranspordi kärbete kavandamise kallal käib praegu kõva töö, väitis ametnik.
Kui varem sõitis suviste tipptundide ajal 85 trollibussi, siis sel suvel vähendatakse nende arvu 70ni. Kuna talvise graafiku järgi olid tipptunni ajal sõidus 91 trolli, siis väheneb nende arv suveks 23 protsendi võrra, kinnitas spetsialist.
Trammiliiklus väheneb aga veelgi märgatavamalt. Kui märtsis sõitis tipptunnil linnas 65 trammi, siis 1. aprillist vähenes nende arv 59ni, 1. maist sõidab tipptunnil 53 trammi ning juunis kahaneb nende arv praeguste plaanide kohaselt 47ni. Niimoodi hõreneb trammide sõidugraafik tipptunnil, muul ajal olevat harvendamine veelgi järsem.
Abilinnapea Jaanus Mutli sõnul hõrendatakse sõidugraafikuid suveperioodil nelja-viie protsendi võrra ning see olevat tavapärane asjade käik, mis lähtub sõidunõudlusest. «Igal kevadel minnakse üle suvistele sõidugraafikutele, sel aastal tehakse seda osaliselt 1. maist ja osaliselt 1. juunist. Igal suvel on ühistransporti hõredamalt kasutatud, sest inimesed sõidavad vähem ja on puhkustel, lapsed aga maal. Tallinna randadega seotud liinidele pannakse suvel hoopis busse juurde. Ühistranspordi mõningane vähendamine toimub samas suurusjärgus nagu see oli ka eelmistel suvedel ja keegi ei pahandanud selle üle,» ütles Mutli Raepressi vahendusel.
Postimees.ee allika kinnitusel on selles jutus aga konks sees. «Kui Mutli väidab, et ühistransporti vähendatakse kuni viis protsenti, siis on tal täiesti õigus. Ainult et seda vähendatakse viis protsenti kuus, mis teeb mitme kuu peale kokku palju rohkem,» ütles ametnik.
Tema kinnitusel pole linnal kavas tänavu sügisest sõidugraafikuid taas tihedamaks muuta, nagu seda varasematel aastatel on tehtud. 3. trammiliin hakkavat 1. juunist sõitma vaid tööpäevadel ja tippaegadel. See tähendab tema sõnul seda, et kõikidele ühissõidukite juhtidele ei jätku enam täiskoormusega tööd. Mutli kinnitas täna ajakirjandusele saadetud meilis, et jutud kavatsusest koondada ühistranspordi firmades bussi-, trammi- ja trollijuhte ei vasta tõele.
Oma nime all ei tahtnud ei Postimees.ee'le infot jaganud ametnik ega tema kolleegid kärbete kohta midagi öelda, peljates avameelsuse tõttu oma töökohtadest ilma jääda.