MTÜ Ühendus Isade Eest juhatuse liige Kaido Kallikorm ütles kampaaniat «Issi, kus sa oled?» kommenteerides, et kuigi selle mõte pole paha, on sõnum valesti kommunikeeritud, sest isarolli peaks pigem väärtustama.
Isade ühendus kampaaniast: pigem tuleks isarolli väärtustada
Alates eelmisest kuust ehivad linnatänavaid kampaania «Issi, kus sa oled?» plakatid, kus on peal nukra näoga laps. Mitmele inimesele on need jätnud mulje, et need on isasid halvustavad ja stereotüüpe loovad.
Kallikorm nentis, et plakateid vaadates valdavad teda kahetised tunded.
«Ühest küljest ma arvan, et kampaania algne idee ei ole üldse paha, aga sõnum on ilmselt valesti kommunikeeritud,» lausus ta. «Isarolli tuleks rohkem väärtustada ja seda küsimust, kus isad on, ühiskonnas esile tuua, aga kui seda kommunikeeritakse sel viisil, siis on see väga ühekülgne.»
Tema sõnul sellest kampaaniast pereväärtusi välja ei loe, sest osutatakse ainult isarollile.
«Plakatid on väga ühekülgsed. Kui neid oleks läbisegi, et siin-seal oleksid plakatid näiteks «Emme, kus sa oled?», siis see tuletaks pereväärtusi rohkem meelde, aga kui ta on sellisel kujul välja pandud, siis ei imesta, et ta on mõnele pigem solvava emotsiooni tekitamise aluseks,» ütles Kallikorm.
Kampaania korraldaja MTÜ Üksikvanema Heaks rõhutab, et statistika järgi on Eestis palju enam isata kui emata kasvavaid lapsi.
«Statistikat päris valeks pidada ei saa, aga seda võib tõlgendada mitmeti,» märkis Kallikorm. Ta rõhutas, et kõik lood on erinevad ja me ei tea põhjuseid.
«Kui me teist statistikat vaatame, siis töötavad täna Soomes ehitussektoris peamiselt mehed. Sealt edasi tuleb sisse kaugsuhte teema ja see, kuidas suhted vastu peavad. Ei saa öelda, et üks pool oleks asja põhjustaja,» tõi Kallikorm näiteks.
Praegusel kujul jääb Kallikormi sõnul kampaania sõnum temale arusaamatuks.