Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Alkoholimüügi vabad päevad soodustavad varumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heidi Ojamaa
Copy
Alkohol kaupluses.
Alkohol kaupluses. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Marika Merilaiu hinnangul soodustab alkoholimüügi vabade päevade kehtestamine klientide hulgas varude soetamist ja sel juhul ostetakse tavapärasest enam alkoholi.

Alkoholi- ja tubakapoliitika roheliste raamatute ettepanekutesse on koondatud erinevate valdkondade, sealhulgas kaupmeeste seisukohad ning mitmete ettepanekute rakendamisega kaupmehed üldjuhul probleeme ei näe, ütles Merilai.

Ta märkis, et alkoholi müügivabad päevad innustavad inimesi rohkem ostma ning müügitulemuste kohaselt ostetakse sel juhul rohkem, kui ilma piiranguta.

Kaupmeeste arvates ei tohiks olla ületamatuks takistuseks alkohoolsete jookide müük eraldi müügialal, sel juhul on alkohol paigutatud mittealkohoolsetest jookidest ja muudest kaupadest eraldi. Nimetatud küsimuses on kogemus Tallinnas ja Kuressaares Merilaiu sõnul juba olemas, siiski esineb selle nõude erinevat mõistmist.

«Siin on vajalik täpsustada, kuidas paigutada väikese ja keskmise suurusega kaupluses külmkapis olev lahja alkohol ja toasoe kange alkohol «ühele müügialale».»

Ta märkis, et mitmete rohelises raamatus toodud ettepanekute elluviimisega kaasnevad ümberkorraldused, mis nõuavad lisaressursse või investeeringuid. Muudatuste elluviimiseks peab kauplejal jääma mõistlik aeg. 

Alkohoolsete jookide tarbimise ealise piiri tõstmist kommenteerides ütles  Merilai, et alkoholipoliitikat mõjutab tugevasti naaberriikide tegevus, kui teistes riikides eapiir ei muutu, siis sellise muudatuse rakendamise kasutegur Eestis on olematu.

«Olulisim on mõista, et kaupmees on kaupade müügi puhul vahendaja ja ostuotsuse teeb siiski klient, nii alkohoolseid jookide või maiustuste, liiga rasvarikaste toitude ja magusate jookide osas. Teadlikkuse tõstmine, ühiskonna suhtumine, probleemide ennetamine on kõige olulisema kaaluga.»

Merilai sõnul tuleks tõhusamaks muuta dokumendi küsimist ostjate käest, et vältida alaealistele alkohoolsete jookide ja tubakatoodete müüki.

Tagasi üles