Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Eesti Noorteühenduste Liit: viiepallisüsteemi kaotamisest loovainetes sõltub innovatsioon

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Oliver Kund
Copy
Maalimine kunstiõpetuse tunnis.
Maalimine kunstiõpetuse tunnis. Foto: Elmo Riig / Sakala

Eesti Noorteühenduste Liidu (ENL) hinnangul tuleb eriti loovainete õpetamisel koolis pöörata enam tähelepanu õpilaste loovuse, ettevõtlikkuse ja iseseisva mõtlemise arendamisele ning hindamisskaala kaotamine annaks selleks vajaliku tõuke.

«Viiepallilisel skaalal hindamine ei toeta paljudel juhtudel õpilase arengut, sest suunab õpilast teda pigem kohanduma õpetaja maitsega ja osa lihtsalt alla andma, sest pole lootust antud olukorras edu saavutamiseks,» leidis ENLi noortepoliitika nõunik ja kasvatusteaduste magistrant Edvard Ljulko.

«Kui sellist käitumist aastast-aastasse koolis harjutatakse, siis kandub see ka edasi koolist väljapoole. Koolist saadud n-ö «kriimud» kujundavad õppija karakterit.»

Motivatsiooni tõstmiseks tuleks ENLi hinnangul anda rohkem sisulist tagasisidet, suunata õpilast ennast ise hindama ja saama arengut toetavat tagasisidet ka kaaslastelt. Samuti tuleks väärtustada pingutust.

Sealjuures ei usu noorteühenduste liit, et hindamissüsteemi muutus toob aine õpetamisel kaasa negatiivseid tagajärgi. «Muutus ohustab ehk tõesti õpetajaid, kes ei oska hetkel teisiti hinnata ja motivatsiooni toetada, aga lõppkokkuvõttes võidavad sellest nii õpilased, ühiskond kui ka muutuse läbi teinud ained,» toetas Ljulko hindamissüsteemi muutmist.

Tagasi üles