Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Jalakäijad ei jõua rohelise tulega üle tee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toompuiestee ja Wismari tänava ristmiku juures olevas jalakäijate valgusfooris põleb roheline tuli nii lühikest aega, et üle tee jõuab vaid see, kes astub sõiduteele samal hetkel, kui fooris roheline tuli süttib.
Toompuiestee ja Wismari tänava ristmiku juures olevas jalakäijate valgusfooris põleb roheline tuli nii lühikest aega, et üle tee jõuab vaid see, kes astub sõiduteele samal hetkel, kui fooris roheline tuli süttib. Foto: Mihkel Maripuu

Jalakäijad pole rahul valgusfooride tsüklitega - kus põleb roheline tuli liiga lühikest aega, kus tuleb seda jällegi liiga kaua oodata.


Nii näiteks põleb Toompuiestee ja Wismari tänava ristmiku juures olevas jalakäijate fooris roheline tuli umbes 12 sekundit. Selle ajaga jõuab üle tee minna vaid täiesti terve inimene. Need, kelle samm on kas kõrge ea, terviserikke või millegi muu tõttu keskmisest aeglasem, sealt ühe fooritsükliga üle tee ei saa.

Tallinna valgusfoore hooldava ettevõtte Signaal direktor Ats Tamm kinnitas, et selle foori tsüklit pole vähemalt viis aastat muudetud. «Iga foor töötab ette antud parameetrite järgi ja need parameetrid edastab meile transpordiamet. Nemad muudavad ka vajadusel fooride parameetreid,» ütles Tamm.

Ta lisas, et viimasel ajal on Tallinnas muudatusi tehtud ainult nendes foorides, mis on seotud ühistranspordi prioriteedisüsteemiga, aga Toompuiesteed ei tohiks viimasel ajal olla midagi muutunud. Ka ei lähe fooritsüklid ise paigast ära. «Välja arvatud see, kui foori kell on vale. Aga seda me kontrollime vähemalt kord kuus. Ja kui kell on vale, siis see mõjutab seda, millal algab foori jaoks tipptund, aga mitte ühe või teise fooritule põlemise aega,» selgitas Tamm.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul arvestavad kõikide fooride tsüklid üldist liiklusrütmi. «Ega kusagil ei ole ju pikemat ooteaega jalakäijate kiusamiseks pandud,» lausus Rüütelmaa ja lubas lasta Toompuiestee foori igaks juhuks üle kontrollida.

Sellele, miks seal roheline tuli jalakäijatele nii vähe aega põleb, võib olla mitu põhjust. «Sealtkaudu sõidab ju troll nr 1, samuti mitu bussi ja jalakäijaid on seal mõne teise kohaga võrreldes üsna vähe. Aga kui seal fooritsüklit muuta, siis see võib avaldada olulist negatiivset mõju mõnele teisele kohale. Näiteks, kui piirata seal autoliiklust, siis võib juhtuda, et Tõnismäe hambapolikliiniku juures tekib ummik, mis võib edasi kanduda Vabaduse väljakuni. Sellepärast peavad spetsialistid selle asja enne otsuste tegemist läbi analüüsima. Ja kui seal on tõesti selline olukord, et inimene ei saa üle tee, siis seda ka tehakse,» ütles Rüütelmaa.

Teine jalakäijate mure on see, et rohelist tuleb pärast nupuvajutust liiga pikalt oodata. Nii näiteks Sõpruse puiesteel Linnu tee ristmikust veidi linna poole jääva jalakäijate foori juures on ooteaeg tublisti üle minuti. Sama lugu on ka Sõpruse pst ja Tihase tänava ristmiku jalakäijate foori juures.Vabaduse puiesteel aga annavad osad foorid jalakäijale praktiliselt kohe rohelise tule, teiste juures tuleb aga ebameeldivalt kaua oodata.

Tamme sõnul taheti Vabaduse puiestee fooride seadistamisel seda, et jalakäija ei jääks mingil juhul teeületusel kahe sõidusuuna vahele. «Sel perioodil oli prioriteediks jalakäija ja nii katkestati Vabaduse puiestee liiklusvood ära. Heitgaaside koguse suurenemine või rohelise laine kadumine ei olnud üldse probleem. Tähtis oli see, et jalakäija saaks ühe jutiga üle tee. Aga fakt on see, et kui jalakäija läheb ühes ületuses üle tee, siis on selle tänava roheline laine rikutud,» rääkis Tamm.

See, et Vabaduse puiesteel Valdeku tänava ristmikust linna poole süttib jalakäijate foorides praktiliselt kohe peale nupuvajutust roheline tuli, ongi tema sõnul kodanike ettepanekute tulemus. «Nurme ristmikust Pääsküla poole roheline laine jälle toimib, aga linna pool on see ära katkestatud,» lisas ta.

Mis puudutab Sõpruse puiesteed Tedre tänava kandis, siis see jääb tema sõnul ühistranspordi prioriteedisüsteemi alasse. «Kui seal läheneb foorile ühissõiduk, mis on graafikust maha jäämas, siis selle eelistamine võib jalakäija nupuvajutuse ajutiselt ära nullida ja teha tema ooteaja isegi pikemaks kui 90 sekundit,» ütles Tamm.

Rüütelmaa sõnul on kõikidele sellistele probleemidele tähelepanu juhtimine alati väga teretulnud ning transpordiamet kontrollib alati sellised kohad üle ning vajadusel ja võimalusel teeb seal muudatusi.
 

Tagasi üles