Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Inimesed jäävad validaatorite kasutamisel hätta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Ühiskaardi asetamine validaatori ülaosa juurde ei anna mingit efekti.
Ühiskaardi asetamine validaatori ülaosa juurde ei anna mingit efekti. Foto: Toomas Huik

Ühissõidukite kasutajad on pöördunud ühissõidukitesse paigaldatud validaatorite töös esinevate probleemide tõttu isegi Tallinna ombudsmani poole.


Kaebuste kohaselt on esinenud juhuseid, kus validaatori ekraanile ilmub tekst «pole piisavalt raha» ka selliste kaartide puhul, millel on vajalik rahasumma olemas.

«Mõnedel juhtudel on see, kas validaatorile ilmub tekst «pilet kehtib» või «pole piisavalt raha» sõltunud sellest kas viipekaart on asetatud validaatori keskosa või alumise osa lähedale. On esinenud ka seda, et ühe validaatori järgi pole viipekaardil piisavalt raha, kuid sama ühissõiduki teise validaatori järgi on pilet kehtiv,» loetles Tallinna ombudsman Jüri Kaljuvee transpordiametile saadetud kirjas validaatorite kasutamisel tekkinud probleeme.

«Sellised olukorrad, et validaator ei arvesta kehtivaks viipekaarti, millel on vajalik rahasumma olemas, tekitavad isikul ebameeldivust ja võivad jätta mulje, et tegemist on «jänesega», kes tahab sõita selle eest tasumata,» kirjutas ombudsman.

Selle tõttu soovib ombudsman, et transpordiamet tõhustaks oluliselt viipekaardi ja validaatori kasutamise kohta käiva info levikut ning annaks ka teada, kuidas tuleb toimida validaatori mittefunktsioneerimise või häirete korral. Ühe lahendusena pakub ombudsman välja ühissõidukitesse validaatorite lähedusse piisava infoga infolehtede paigaldamise.
 

Tagasi üles