Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Ka Narva linn kaalub tasuta ühistransporti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Narva.
Narva. Foto: Mihkel Maripuu

Narva linnale kuuluva ASi Narva Bussiveod juhtkond pakkus linnavalitsusele võimalust minna Tallinna eeskujul samuti üle tasuta ühistranspordile.

Linnamajandust kureeriv abilinnapea Natalja Šibalova ütles, et praegu kaalub linnavalitsus koos kohaliku ettevõttega erinevaid variante, kuidas järgmisel aastal bussivedu rahastada. «Üks ideedest on muuta ühistransport tasuta teenuseks, sest praegu kasutavad seda enamjaolt pensionärid. Me vaatleme seda võimalust detailselt lähiajal, kui ettevõte teeb hinnapakkumise,» ütles Šibalova.

Teine idee on korraldada riigihange, et leida sobilik hinnapakkumine. Šibalova sõnul toimus viimati riigihange ühistranspordi teenuse osutamiseks Narvas 2006. aastal, kuid konkurss venis, sest selle tulemust vaidlustati kohtus mitu korda ja lõpuks loobuti konkursi läbiviimistest sootuks.

Alates eelmisest aastas kurdab Narva Bussiveod pidevalt rahapuuduse üle. Sel aastal sai ettevõte linnaeelarvest raha juurde kolmel korral. Kaks aastat tagasi vähendas ettevõte kulude kokkuhoiuks ka reiside arvu pea kaks korda. ASi Narva Bussiveod nõukogu esimehe, Narva volikogu liikme Sergei Nikitini sõnul mingit kokkuhoidu ei saavutatudki, sest piletitulu kukkus järsult 40 protsenti. Praegu moodustab ettevõtte tuludest 20 protsenti piletitulu ja 80 protsenti dotatsioon linnalt. Kuid nõukogu leiab, et reiside arvu taastamine piletitulu ei tõsta, sest töötavaid inimesi, kes bussiga sõidaks, jääb aina vähemaks. «Mõnel reisil ostab pileti kolm-neli inimest, ülejäänud on pensionärid, kes sõidavad tasuta,» ütles Nikitin.

Postimehe küsitletud Narva elanikud leiavad, et Narva ei peaks Tallinna eeskuju järgima. Narva Elektrijaamade masinist Viktor Boikov sõnas, et kõik mittepensionärid peaksid sõidu eest maksma, sest see katab kasvõi mingi osa firma kuludest. «Bussifirma peaks mõtlema, mida piletitulu suurendamiseks teha. Tihti on bussid pooltühjad,» ütles ta.

Õpetajana töötav Tatjana Ivanova ütles, et Narva busside sõiduplaan on koostatud niimoodi, et reisijate ja busside teed ristuvad harva ja seepärast on ka sõitjaid vähe.

Tagasi üles