Päevatoimetaja:
Margus Martin

Mäepealse ühistranspordiprobleem laheneb 1. detsembriks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Mäepealse-Karsti piirkonna elanikud toetavad innukalt mõtet asendada troll nr 2 bussiga ja pikendada liini nende kodukandini.


Sellesse piirkonda on viimastel aastatel loodud kodud ligi 1500 inimesele ning uued majad üha kerkivad. Sealsamas lähedal on ka maanteeameti büroo ja Tehnopoli hooned. «Piirkonnas on palju noori peresid, kellel lasteaia- ja kooliealised lapsed, kuid nendele on omal käel kooli liikumine hetkel väga keeruline ja seda nii ühistranspordi kui ka korralike kõnniteede vähesusest tulenevalt,» tõdevad mitme sealse kortermaja elanikud oma ühisavalduses.

Praegune bussiliin ei rahulda kedagi, sest inimesed soovivad korralikku ühendust kesklinnaga nii tööpäevadel, õhtuti kui nädalavahetustel. «Elanikud toetavad linna plaani asendada troll nr 2 bussiga, mis läbib ka Kadaka puiestee – Mäepealse piirkonda, suundub otse kesklinna ning sõidab sama tiheda graafikuga, kui praegu troll, seda ka nädalavahetustel. Selline lahendus suurendaks ka võimalusi vajaduse- ja soovi korral istuda ümber teistele bussidele või trollidele,» kinnitasid sealsed elanikud.

Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on tänaseks paika pandud vaid kuupäev. 1. detsembriks peab olema tehtud ja ka ellu viidud otsus, kuidas Mäepealse elanike teenindust parandada. Nr 2 trolliliini Harjo siiski sulgema ei tõtta.

«Praegu on arutusel kaks varianti. Esiteks inimeste vedu Mäepealselt Akadeemia tee dispetšerpunkti või siis olemasoleva troll nr 2 liini osade reiside asendamine bussidega ja liini pikendamine Mäepealse tänavani, et inimesed saaksid ilma ümberistumiseta kesklinna sõita,» rääkis Harjo.

Ta lisas, et teise variandi poolt räägib fakt, et täna maksab linn trolli sõidukilomeetri eest suuremat hinda kui bussi puhul. Vastuargumendiks on jälle see, et ega kontaktliini kulud number 2 trolliliini likvideerimisega kuskile ei kao.

«Kontaktliin vajab ikka hooldamist, sest mööda Sõpruse puiesteed sõidab nr 2 ju paralleelselt teiste liinidega. Ainus iseseisev lõik on Vilde teel, aga isegi kui sealne liin kinni panna, ei saa Vilde tee kontaktliini kokku kerida, sest trollidel peab Mustamäel kindlasti olema alternatiivvariant lõpp-peatusse jõudmiseks. Näiteks kui Sõpruse puiesteel midagi juhtub, siis tekib vajadus suunata kõik liinid Vilde teele. Ja selleks peab seal korralik kontaktliin olema.
Samasugune asi on Õismäe ringil. Kontaktliin võimaldab trolliliiklus mõlemas suunas, kuigi trollid sõidavad tavaolukorras ainult ühtepidi,» selgitas Harjo.

Ta lisas, et ükskõik milline variant Mäepealse asumi jaoks valitakse, nõuab see igal juhul raha, sest liinikilomeetreid tuleb juurde. Küsimus olevatki selles, kuidas seda raha kõige paremini kulutada.

Elanikud on teinud ka ettepaneku, pikendada ekspressbussi nr 11 liini Mäepealseni. Harjo sõnul oleks sellest kasu vaid tipptundidel, sest 11 keset päeva ja nädalavahetustel ei sõida.

«Kuna tegemist on areneva piirkonnaga, kuhu tuleb elanikke järjest juurde, siis lähtuvalt sõidunõudlusest võiks tulevikus sinna mõnda liini pikendada, aga esimese hooga tuleks vaadata et seal oleks üks korralikult toimiv ühistranspordiliin,» ütles transpordiameti juhataja.
 

Tagasi üles